Goodtech bygger höglager i Finspång

Goodtech har vunnit uppdraget att leverera ett nytt verktygslager till Sapa Aluminiumprofiler i Finspång. Ordervärdet uppgår till närmare sju miljoner svenska kronor och uppdraget färdigställs under hösten 2012.

Anläggningen omfattar ett nytt kranlager med stålpallar, lastade med verktyg som används vid strängpressning av aluminiumprofiler. Mer än 1500 pallar kommer att hanteras i det nya lagret.

-  På senare tid har vi vunnit ett flertal nya uppdrag, både i Norge och Sverige, inom materialhantering, säger Johan Håkansson i Goodtech. Detta tyder på att vår egenutvecklade teknologi för kranlager är konkurrenskraftig och vi ser en fortsatt ökad efterfrågan på våra tjänster och tekniska lösningar.

För ytterligare information, kontakta:

Kenneth Alm, Säljansvarig Höglager, Goodtech, tlf +46 533 430 71, E-post: kenneth.alm@goodtech.se
Johan Håkansson, Affärsområdeschef, Goodtech, tlf +46 54 240 325, E-post: johan.hakansson@goodtech.se
Vidar Låte, Koncernchef, Goodtech, tlf  +47 815 68 600, E-post: vidar.laate@goodtech.no

Goodtech ASA är noterad på Oslo Börs och har drygt 1 400 medarbetare på ett 40-tal orter i Sverige, Norge och på Åland, samt en omsättning om ca 2,3 miljarder SEK. Koncernen levererar projekt, tjänster och produkter inom el- och processteknik, miljöteknik och industriteknik till energi, industri, infrastruktur, bygg och offentlig sektor i Norden. www.goodtech.se

Sapa är världens största tillverkare av aluminiumprofiler med fokus på att utveckla kreativa lösningar baserade på aluminium som skapar ett mervärde för kunderna. Sapa Profiler AB tillhör ett av tre kärnområden inom Sapakoncernen - Sapa Profiles. De övriga är Sapa Building System och Sapa Heat Transfer. Koncernen ägs till 100 procent av norska Orkla.