Goodtech bygger høglager i Finspång

Goodtech har vunnet en kontrakt for levering av et verktøylager til Sapa Aluminiumprofiler i Finspång. Kontraktsverdien er ca SEK 7 millioner, og prosjektet skal være ferdigstilt i løpet av høsten 2012.

Anlegget omfatter et kranlager med stålpaller lastet med verktøy som benyttes ved strengpressing av aluminiumsprofiler. Totalt skal ca 1500 paller håndteres i det nye lageret.

-  I den senere tiden har vi vunnet flere høglagerkontrakter, både i Norge og Sverige, sier Johan Håkansson i Goodtech. Dette tyder på at vår egenutviklede kranlagerteknologi er konkurransedyktig og at vi er i ferd med å styrke vår posisjon i dette markedet.

For mer informasjon kontakt:

Kenneth Alm, Salgssjef, Goodtech Solutions AB, tlf. +46 533-430 71, e-post: kenneth.alm@goodtech.se
Johan Håkansson, Forretningsområdesjef, Goodtech Solutions AB, tlf. +46 54-240 325, e-post: johan.hakansson@goodtech.se
Vidar Låte, konsernsjef, Goodtech ASA, tlf. +47 815 68 600, e-post: vidar.laate@goodtech.no

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca NOK 2 milliarder og har ca. 1400 medarbeidere på et 40-talls steder i Norge, Sverige og Finland. Selskapet leverer prosjekter, tjenester og produkter innen elektro- og prosessteknikk, miljøteknikk og industriteknikk til energi, industri, infrastruktur, bygg og offentlig sektor i Norden.

Sapa er verdens største produsent av aluminiumsprofiler med fokus på å utvikle kreative løsninger basert på aluminium som skaper en merverdi for kundene. Sapa Profiler AB tilhører ett av tre kjerneområder i Sapa-konsernet - Sapa Profiles. De øvrige er Sapa Building System og Sapa Heat Transfer. Konsernet eies 100 % av norske Orkla.