Nytt stort uppdrag till Hifab i Mozambique

Hifab har tecknat kontrakt med Electricidade de Moçambique (EDM) för ”Consultancy Services for Rural Electrification of Vilanculos Area”. Det omfattar en 240 km lång kraftledning, mellan Casa Nova och Temane, distributionsnät och ca 6000 anslutningar. Projektet är finansierat av Sida och resulterar i en elektrifiering av de båda städerna.

Hifabs uppdrag inleds i januari 2017 och pågår i 10 månader. Kontraktet är värt ca 8 MSEK och genomförs av Hifab som ledande part tillsammans med två lokala partners. Hifabs andel i uppdraget är 55 %.

Patrik Schelin, CEO

Hifab erbjuder projektledning och rådgivning globalt för hållbar utveckling. Hifab grundades redan 1947 och är noterat på NASDAQ OMX First North. Koncernen har ca 400 medarbetare fördelade på 10 kontor i Sverige och 3 dotterbolag utomlands. Hifabs är verksamt inom bygg, miljö och bistånd och omsätter ca 450 MSEK. Hifabs Certified Adviser är Remium Nordic AB.

Taggar: