Nytt uppdrag i Bangladesh

Hifab International AB har vunnit ett nytt uppdrag i Bangladesh med namnet “TA-8556 REG: Supporting the Cities Development Initiative for Asia (CDIA) – BAN: Prefeasibility Studies and Preliminary Engineering in Gazipur and Khulna”.

Uppdraget är att bereda ett större investeringsprogram i de städer i Bangladesh som ligger i den ekonomiska tillväxtkorridor som går igenom Bangladesh-Kina-Indien-Myanmar (BCIM). Hifab kommer tillsammans med sina tre underkonsulter bland annat studera berörda städers prioriterade investeringar i infrastruktur.

Kunden är Asian Development Bank, uppdragets storlek är 750 000 USD och det kommer att genomföras under 6 månader med start i maj månad 2016.

CEO Patrik Schelin Hifab Group AB

Hifab erbjuder projektledning och rådgivning globalt för hållbar utveckling. Hifab grundades redan 1947 och är noterat på NASDAQ OMX First North. Koncernen har ca 400 medarbetare fördelade på 10 kontor i Sverige och 3 dotterbolag utomlands. Hifabs är verksamt inom bygg, miljö och bistånd och omsätter ca 450 MSEK. Hifabs Certified Adviser är Remium AB.