Patrik Schelin ny vd på hifab

Hifab har anställt Patrik Schelin som verkställande direktör och koncernchef för Hifab Group AB. Patrik tillträder sin tjänst den 1 mars 2016. Fram till dess fortsätter Hifabs CFO Elisabeth Brattlund att också upprätthålla VD-rollen.

Patrik kommer från teknikkonsultföretaget Ramböll, där han arbetat under 16 år och senast varit divisionschef för Transport i Sverige, vilket inkluderar infrastruktur och samhällsbyggnad.

Stockholm den 4 januari 2016.

Hifab Group AB

Bengt Stillström
Styrelseordförande

Telefon: 0704-40 40 99

Hifab erbjuder projektledning och rådgivning globalt för hållbar utveckling. Hifab grundades redan 1947 och är noterat på NASDAQ OMX First North. Koncernen har ca 420 medarbetare fördelade på 15 kontor i Sverige och 3 dotterbolag utomlands. Hifabs är verksamt inom bygg, miljö och bistånd och omsätter ca 480 MSEK. Hifabs Certified Adviser är Remium AB .

Hifab erbjuder projektledning och rådgivning globalt för hållbar utveckling. Hifab grundades redan 1947 och är noterat på NASDAQ OMX First North. Koncernen har ca 350 medarbetare fördelade på 10 kontor i Sverige och 3 dotterbolag utomlands. Hifabs är verksamt inom bygg, miljö och bistånd och omsätter ca 475 MSEK. Hifabs Certified Adviser är Remium Nordic AB.