Eltel Norge väljer IFS Field Service Management och Accenture för att förbättra effektiviteten hos över 500 servicetekniker

Eltel Norge stärker sin marknadsledande position och ökar kundnöjdheten med IFS Applications.

Idag meddelar IFS, den globala affärssystemleverantören, att Eltel Norge har valt IFS Field Service Management™ (IFS FSM) och Accenture för att stärka sin position som den ledande leverantören av tekniska tjänster för kritisk infrastruktur inom kraft och kommunikation i Norden, Polen och Tyskland. IFS FSM kommer att implementeras som Eltels huvudsakliga teknikplattform.

Under 2017 påbörjade Eltel Norge ett program för att stöpa om sin arbetsstyrka till ett mer mobilt arbetssätt för att stärka sin position som marknadsledare och optimera sin serviceverksamhet. En essentiell del var att identifiera den marknadsledande lösningen inom mobilitet för Eltels försäkringstjänst i Norge. Efter en noggrann genomgång valde Eltel IFS Field Service Management, med inkluderad funktionalitet för planering och schemaoptimering samt kundkontakt. Implementationen kommer att skötas av det globala företaget för professionella tjänster, Accenture.

”Vi initierade det här projektet för att lyfta Eltel till nästa nivå och säkra vår position som den ledande tjänsteleverantören i Norge,” säger Thor-Egel Bråthen, Managing Director på Eltel Norge. “IFS Field Service Management kommer ge våra tekniker verktygen de behöver för att optimera vårt arbetssätt, jobba mot ständig förbättring och hantera interaktionen med alla våra kunder.

Eltel Group har använt IFS-lösningar sedan 2000, då de valde att implementera IFS Applications. Valet av IFS Field Service Management kommer möjliggöra en reducering av tiden som spenderas på produktion och resurshantering. Lösningen kommer att användas av över 500 fälttekniker och 30 stationära medarbetare.

”Vi är glada över att Eltel valt att implementera fler av våra lösningar i sin organisation efter nästan tjugo års samarbete,” säger Glenn Arnesen, vd på IFS i Skandinavien. ”Det här är ett kvitto på vår starka position inom serviceindustrin och vårt fokus på att utveckla världsledande lösningar för fältservice. Tillsammans med Accenture kommer vi att leverera en effektiv implementation som minimerar tiden Eltel behöver för att kunna räkna hem investeringen inom fältservice.”

För mer information om hur IFS hjälper serviceinriktade organisationer, besök: http://www.ifsworld.com/corp/solutions/service-management/field-service-management/

Tom Smith, Marketing Director for IFS in Scandinavia. Telephone: 47 404 85 956, press@ifsworld.com

Om Eltel

Eltel är en ledande Nordeuropeisk leverantör av tekniska tjänster för kritiska infrastrukturnätverk – intranät– inom bland annat sektorerna kraft och kommunikation. Med verksamhet i hela Norden, Polen och Tyskland tillhandahåller Eltel en bred och integrerad portfölj av tjänster, som sträcker sig från underhåll och uppgraderingstjänster till projektleverans. Eltel har en bred kontraktsportfölj och en växande kundbas av stora nätleverantörer. 2017 uppgick försäljningen till 1,3 miljarder Euro. I dagsläget har företaget ungefär 8 000 anställda. Eltel AB finns listad på Nasdaq Stockholm sedan 2015.

IFS™ utvecklar och levererar affärssystem till kunder över hela världen som tillverkar och distribuerar varor, underhåller anläggningstillgångar samt driver serviceinriktade verksamheter. Vår branschkunskap och våra lösningar har tillsammans med vårt kundfokus gjort oss till en ledare och den mest rekommenderade inom sektorn. Våra 3 500 medarbetare stödjer fler än en tio tusen kudner över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på IFSworld.com.

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/