Gina Tricot väljer IFS Applications 9 för ökad effektivitet

Gina Tricot implementerar IFS Applications 9 inklusive verktyg för sortimentplanering, inköp och varupåfyllning för cirka 200 butiker i fem länder

IFS meddelar att modekedjan Gina Tricot har valt att uppgradera till IFS Applications™ 9 samt utöka sin lösning med stöd för sortimentplanering, -allokering och -påfyllning.

Modekedjan Gina Tricot driver cirka 200 butiker i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland samt bedriver e-handel i cirka 30 länder.

Företaget valde att implementera IFS Applications 9 för att dra nytta av en modern plattform som kan stödja affärsutveckling och främja effektivitet. Genom att nyttja den flexibla arkitekturen och den omfattande branschfunktionaliteten i IFS Applications 9 kommer Gina Tricot att uppnå avsevärt lägre ägandekostnader.

Utöver uppgraderingen till IFS Applications 9 kommer Gina Tricot att utöka sin lösning för att inkludera verktyg för sortimentplanering, -allokering och -påfyllning som har utvecklats för att hjälpa återförsäljare anpassa verksamheten efter snabbt växlande kundkrav.

– Genom att implementera IFS Applications 9 kan vi eliminera ett antal anpassningar till fördel för standardfunktionalitet och därigenom etablera en solid grund för gemensamma arbetsprocesser över hela organisationen. Vi ser också fram emot att dra nytta av den senaste versionens flexibla arkitektur samt den förbättrade användarvänligheten som erbjuds via IFS Lobbies, säger Per-Johan Swartling, VD, Gina Tricot.

– Detaljhandeln är en viktig bransch för IFS så vi är väldigt glada över att kunna fortsätta vårt samarbete med Gina Tricot, som är ett välkänt och välrespekterat varumärke inom sektorn. Sedan lanseringen har IFS Applications 9 tagits emot mycket väl bland våra kunder och vi är övertygade om att dess flexibla arkitektur och branschfunktionalitet kommer att hjälpa Gina Tricot uppnå förbättrad processeffektivitet och reducera sina kostnader, säger Glenn Arnesen, VD, IFS Scandinavia.

Mer information om hur IFS stödjer detaljhandlare finns på www.ifsworld.com/se/industries/retail.

Anders Lundin, PR Manager, IFS Scandinavia. Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

Om Gina Tricot

Gina Tricot är en svensk modekedja bestående av ca 200 butiker fördelat på fem marknader: Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Inklusive vår ökade webbförsäljning når vi i dag stilmedvetna kvinnor i 30 länder över hela Europa – och fler ska det bli. Gina Tricot AB omsatte 2012 2,3 miljarder SEK. Vi satsar på organisk tillväxt där nyckeln till framgång ligger i försäljningen. Våra kollektioner riktar sig till kvinnor i alla åldrar och innefattar allt ifrån skräddade ytterplagg till jeans med perfekt passform, oumbärliga basplagg och glamourösa festplagg. För att matcha den ökade efterfrågan från våra nya marknader jobbar vi idag mer konceptuellt än vi gjort tidigare. Fokus ligger på att servera ett koncept, snarare än en enskild produkt, och målgruppen är internationell, stilmedveten och föränderlig. www.ginatricot.com

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och har cirka 2 800 anställda. IFS stödjer fler än 1 miljon användare över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på IFSworld.com.

Följ IFS på Twitter: @ifsworld

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/