IFS Applications väljs av telekomföretag för en av sina serviceverksamheter i Sverige

IFS, det globala affärssystemsföretaget, meddelar att bolaget har tecknat ett ramavtal med Ericsson. Inom detta avtal har ett kontrakt tecknats för leverans av IFS Applications-licenser, underhåll och tjänster till en av Ericssons fältserviceverksamheter i Sverige. Kontraktet är värt 8,6 miljoner kronor.

Service- och installationsbranschen är ett av IFS fokuserade marknadssegment. IFS erbjuder en komplett och integrerad affärslösning som hanterar hela livscykeln för kunder, kontrakt, maskiner och tillgångar. Med IFS Applications kan företagen stödja och förbättra sina affärsprocesser genom att effektivisera samarbetet med kunder, leverantörer och underleverantörer.

IFS Applications omfattar lösningar för resursplanering och optimering, ärendehantering med stöd för servicenivåavtal, projektstyrning, mobila lösningar för servicetekniker, service- och leveransavtal, reservdelshantering, depåreparation samt dokumenthantering. Allt integrerat med ekonomistyrning, inköp, tillverkning och personalhantering. Bland kunderna finns Hertel, Debut Services, Niscayah, Sky, MITIE, Schultess Maschinen AG, John Deere, Dalkia, Anticimex, Eltel Networks, Infratek, Gilbarco Autotankoch Tomra.

Frédéric Guigues
frederic.guigues@ifsworld.com

IFS är ett publikt aktiebolag (OMX STO: IFS) grundat 1983. Företaget utvecklar, levererar och implementerar IFS Applications™, ett komponentbaserat affärssystem byggt på SOA-teknologi. IFS fokuserar på företag där en eller flera kärnprocesser är strategiska: underhåll & service, tillverkning, logistik och projekthantering. IFS har över 2000 kunder, är verksamt i över 50 länder och har 2700 anställda. Nettoomsättningen 2010 uppgick till 2,6 miljarder kronor. Mer information finns på www.IFSWORLD.com.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som IFS skall offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument och/eller lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 15 december 2011 kl. 8.00

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) är ett publikt aktiebolag registrerat i Sverige.
Organisationsnummer: 556122-0996. Säte: Box 1545, SE-581 15 Linköping.