”Hey I like your style” – en succe för KappAhl

Hösten 2012 lanserade KappAhl reklamkonceptet ”Hey I like your style” – en hyllning till kärnkunden och hennes stil. Kundundersökningar och positiva försäljningssignaler visar att reklamkonceptet är en av flera framgångsrika satsningar från modekedjan.
     – Jag är mycket nöjd med de insatser som genomförts för att stärka KappAhls kundrelationer, säger vd- och koncernchef Johan Åberg. Stigande försäljning på en svag marknad visar att vi når fram till vår kund.

Modekedjan ser positiva resultat i regelbundna undersökningar. I kundnöjdhet syns en tydligt stärkt marknadsposition. Även mätetal som vilket varumärke kunden föredrar och reklamkännedom visar en uppåtgående trend.
   –”Hey I like your style” har verkligen träffat rätt i målgruppen! säger marknadsdirektör Anders Paulsson.

Nu lanseras hela låten – ”Hey You, I like your Style”

Även den specialskrivna musiken har nått framgång och har engagerat många, inte minst i de sociala medierna. Därför släpper modekedjan nu en fullängdsversion med artisten Vicky. Låten finns på Spotify och Itunes och den nyinspelade videon finns på YouTube.

Modekedjan har svart på vitt att satsningen blivit en succé och utvecklar nu konceptet vidare. En viktig del i den nya strategin bygger på att använda konceptet, i fler mediekanaler.
     – Vårt nästa steg blir att engagera kunden ytterligare, med interaktion och genom att bygga vidare på den genuina känslan i reklamen, fortsätter Anders Paulsson.

För ytterligare information:
Anders Paulsson, Marknadsdirektör, tel 0705-27 66 56, anders.paulsson@kappahl.com
Johan Åberg, Vd och koncernchef, tel. 0706-09 99 73, johan.aberg@kappahl.com

För bilder och företagsinformation:
Charlotte Högberg, Informationschef, tel. 0704-71 56 31, charlotte.hogberg@kappahl.com

KappAhl grundades 1953 i Sverige och är en ledande modekedja med närmare 400 butiker och 4 500 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2011/2012 var KappAhls omsättning nästan 4,6 miljarder kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.

”Hey I like your style” har verkligen träffat rätt i målgruppen!
Marknadsdirektör Anders Paulsson