”Hey I like your style” – vellykket satsing for KappAhl

Høsten 2012 lanserte KappAhl reklamekonseptet ”Hey I like your style” – en hyllest til kjernekunden og hennes stil. Kundeundersøkelser og positive salgstall viser at reklamekonseptet er en av flere vellykkede satsinger fra motekjeden.
– Jeg er veldig fornøyd med tiltakene som er iverksatt for å styrke KappAhls kunderelasjoner, sier adm.dir. og konsernsjef Johan Åberg. Økende salgstall i et svakt marked viser at vi når frem til våre kunder.

Positive resultater i kundeundersøkelser og økt kundetilfredshet viser en styrket markedsposisjon for motekjeden. Det samme gjelder måltall for hvilket varemerke kundene foretrekker og gjenkjennelse av reklameaktiviteter.
     –”Hey I like your style” har truffet perfekt i målgruppen! sier markedsdirektør Anders Paulsson.

Nå lanseres hele låten – ”Hey You, I like your Style”

Den spesiallagede musikken til konseptet har også blitt populær og har engasjert mange – ikke minst i sosiale medier. Derfor lanserer motekjeden nå en fullversjon med artisten Vicky. Låten er tilgjengelig på Spotify og Itunes og den nyinnspilte videoen ligger på YouTube.

Satsingen er en suksess og motekjeden utvikler nå konseptet videre. En viktig del av den nye strategien er å lansere konseptet i flere mediekanaler.
     – Vårt neste skritt blir å engasjere kunden ytterligere, både med interaksjon og ved å bygge videre på den ekte følelsen i reklamen, fortsetter Anders Paulsson.

For mer informasjon:
Anders Paulsson, Markedsdirektør, tlf. +46 705-27 66 56, anders.paulsson@kappahl.com
Johan Åberg, adm.dir. og konsernsjef, tlf. +46 706-09 99 73, johan.aberg@kappahl.com

For bilder og informasjon om selskapet:
Bente Bakke Storlökken, Markedssjef KappAhl AS, tlf 977 62 896, bente.storlokken@kappahl.com

KappAhl ble etablert i 1953 i Sverige og er en ledende motekjede med 400 butikker og 4500 medarbeidere i Sverige, Norge, Finland, Polen og Tsjekkia. KappAhl selger prisgunstig mote for mange mennesker – kvinner, menn og barn – og retter seg spesielt mot kvinner 30-50 år med familie. Egne designere formgir alle plagg. Som første motekjede i verden ble KappAhl miljøsertifisert i 1999. I virksomhetsåret 2011/2012 omsatte KappAhl for nesten 4,6 milliarder svenske kroner. KappAhl er børsnotert på Nasdaq OMX i Stockholm. Mer informasjon www.kappahl.com.

Tags: