Anders Kvist lämnar sin tjänst som CFO och vice VD för Kungsleden

Anders Kvist har beslutat att efter nästan sex år på Kungsleden AB lämna sin tjänst som Chief Financial Officer (CFO) och vice VD för att efter sommaren tillträda en anställning på Finansinspektionen som senior rådgivare till Generaldirektören.

”Att lämna Kungsleden har inte varit ett enkelt beslut, säger Anders Kvist. Det har varit mycket givande att under nästan sex år jobba med Biljana Pehrsson och övriga kollegor i transformationen av Kungsleden. Bolaget har nu en attraktiv fastighetsportfölj och en solid balansräkning. Jag är övertygad om att Kungsledens strategi är rätt och att bolaget har alla förutsättningar att uppnå goda resultat. Mitt motiv för att lämna Kungsleden handlar om en personlig önskan att med mina finansmarknadserfarenheter bidra till ett bättre och stabilare finansiellt system i Sverige”, säger Anders Kvist, vice vd och CFO för Kungsleden.

”Anders Kvist har spelat en avgörande roll i Kungsledens omvandling under de senaste sex åren. Det är mycket tråkigt för oss att Anders lämnar men han har byggt upp en stark ekonomi- och finansfunktion som nu står redo att ta över. Kungsledens styrelse och jag vill tacka Anders för hans mycket förtjänstfulla insatser och önska honom all lycka när han går över till Finansinspektionen”, säger Biljana Pehrsson, VD för Kungsleden.

Anders Kvist fortsätter som CFO och vice VD över bokslutet för det andra kvartalet 2018.

Vid eventuella frågor kontakta VD Biljana Pehrsson

Biljana Pehrsson, vd Kungsleden | 08-503 052 04 | biljana.pehrsson@kungsleden.se

Denna information är sådan information som Kungsleden AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 22 februari 2018 kl. 12.15 CET.

Kungsleden är en långsiktig fastighetsägare som tillhandahåller attraktiva och funktionella lokaler som berikar människors arbetsdag. Vi skapar värde genom att äga, förvalta och utveckla kontor och andra kommersiella fastigheter i Stockholm och Sveriges övriga tillväxtregioner. En stor del av våra fastigheter ligger samlade i attraktivt belägna kluster där vi även är med och påverkar hela områdets utveckling. Kungsledens mål är att leverera attraktiv totalavkastning på våra fastigheter och till aktieägarna. Kungsleden är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap.