• Liber AB/

Historien bakom Sveriges mest framgångsrika konsultbolag – nu släpper VDn en bok som ska inspirera till nytänkande inom organisation och ledarskap

Människor mår som bäst när de får påverka sin egen arbetssituation, ändå behandlas medarbetare idag som kuggar i ett maskineri. Erik Ringertz är VD för ett av Sveriges mest framgångsrika IT-konsultföretag, Netlight. I sin debutbok Harder, Better, Faster, Stronger ifrågasätter han tillsammans med journalisten och författaren Fredrik Emdén normerna och kastar om bilden av hur ett företag ska organiseras och ledas för bäst framgång.

Harder, Better, Faster, Stronger är en bok för företagsledare, chefer och entreprenörer som inte bara utmanar i att tänka utanför boxen, utan spränger den i småbitar och låter något nytt växa fram. Det är en berättelse om ledarskap där vi får följa framgångarna med Netlight, ett företag utan chefer, utan titlar och utan värdeord på kaffemuggar. En bok som ger tips och verktyg kring hur man kan växa utan att förlora sig själv, hur man berikar kultur och bygger förebilder framför chefer, samt uppmanar till att lämna konkurrensen bakom sig, bokstavligen, genom att sluta tävla, och istället att driva framåt utan rädsla.

Vi strävar efter ett modernt ledarskap idag men ändå bygger vi våra företag och organisationer som om det vore 1700-tal. Genom att spränga boxen och tänka annorlunda har Netlight skördat exceptionella framgångar. Med boken vill vi inspirera fler ledare att driva och utveckla sina företag mer humant, och mer framgångsrikt för den tid vi lever i nu, säger Erik Ringertz.

Erik Ringertz har själv uppmärksammats för sina visioner om ett mer humant och naturligt sätt att driva företag. Han har bland annat fått utmärkelsen Årets Chef (2014) och Årets VD (2016). Medförfattare i boken är Fredrik Emdén, journalist med inriktning mot ledarskap och organisationsutveckling.

Om författarna:

Erik Ringertz är vd för IT-konsultföretaget Netlight. Han har uppmärksammats för sina visioner om ett mer humant och naturligt sätt att driva företag och har bland annat fått utmärkelsen Årets chef (2014) och Årets vd (2016).

Fredrik Emdén är journalist och författare med inriktning mot ledarskap och organisationsutveckling.

Fakta:
Titel: Harder, Better, Faster, Stronger
Författare: Erik Ringertz, Fredrik Emdén
Förlag: Liber AB
Format: Hårdband
ISBN: 978-91-47-12525-8

För intervju eller recensionsexemplar kontakta: Caroline Lidman presskontakt för Liber, 070-443 89 44.

Jonna Cornell
Marknadsansvarig, Högskola och professionella