Spana dig till konkurrensfördelar!

Vill du ligga steget före dina konkurrenter? Ett bra sätt är att systematisera din omvärldsbevakning. Då får du bättre framförhållning och kan tidigt upptäcka möjligheter och hot som påverkar dina affärer.
Bevaka din omvärld hjälper dig att komma igång!

Författaren Margareta Nelke menar att omvärldsbevakningen bör ingå i det dagliga arbetet. Viktiga steg i processen är att analysera och planera, att samla in information utan att drunkna i den, att bearbeta och analysera informationen och slutligen att kommunicera resultatet, så att det sprids till rätt målgrupper och arkiveras för senare bruk. I den här boken visas konkreta modeller och hjälpmedel och du får tips och råd för hur du kan arbeta. Det händer saker i omvärlden. Och det händer snabbt!

Om författaren:
Margareta Nelke är fil. kand., bibliotekarie och diplomerad marknadsekonom. Hon har lång erfarenhet av arbete med informationsförsörjning och omvärldsbevakning. Margareta Nelke har uppmärksammats internationellt och fått utmärkelsen ”European Special Librarian Year 2002”. Hon hjälper företag och organisationer med förstudier, implementering och utbildning för en systematisk omvärldsbevakning, och hon är en flitigt anlitad föreläsare.

Titel: Bevaka din omvärld
Författare: Margareta Nelke