LightLab Sweden AB (publ) Kvartalsrapport 1, januari-mars 2017

JANUARI – MARS 2017

• Pågående tvååriga samarbetsprojekt med NTU Singapore förlängdes med sex månader.
  • I februari tecknades en avsiktsförklaring med Arklite Speciality Lamps för tillverkning av UV-lampor baserade på LightLabs EEE Light® teknik.

HÄNDELSER EFTER RAPPORTPERIODENS UTGÅNG

• I april genomfördes en riktad emission, vilken tillförde Bolaget ca 11 mkr.
  • I maj tecknades ett tilläggsavtal till gällande licens- och utvecklingsavtal med Wallenius Water. Genom tilläggsavtalet stärks samarbetet kring marknadsintroduktion och försäljning av den vattenreningsprodukt för vilken LightLab utvecklat UV-ljuskälla och drivelektronik.

Denna information är sådan information som LightLab Sweden AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 11 maj 2017 kl. 07:30 CET.

LightLab Sweden AB (publ), www.lightlab.se, utvecklar, marknadsför och säljer teknologi för kostnadseffektiv och miljövänlig framställning av ljus med fokus på UV-rening, EEE Light® Technology. LightLab har cirka 4 300 aktieägare. Bolagets aktie handlas på Nasdaq OMX First North. Certified Adviser är Erik Penser Bank.