LightLab Sweden AB introducerar den första referensprodukten för UV-rening

LightLabs första referensprodukt för UV-rening består av en rörformad (T8) ljuskälla, intelligent drivelektronik och tillhörande produktdokumentation. Produkten ger tillverkare av UV-reningsprodukter möjlighet att enkelt utvärdera tekniken för sina tillämpningar.

Produkten riktar sig främst mot tillämpningar som har nytta av EEE Light® teknikens unika egenskaper:

• Miljömässigt hållbar – Helt kvicksilverfri
  • Ingen fördröjning vid av- och påslag – Ger lägre driftskostnader och möjliggör nya tillämpningar
  • Oberoende av omgivningstemperatur – Fungerar lika bra vid -20 C som vid +80 C
  • Hög bakteriell effektivitet – Unikt UV-spektrum

Mer information kring denna referensprodukt för UV-rening finns nu på LightLabs hemsida www.lightlab.se

Jan Rynning, Ordförande LightLab Sweden AB (publ)

LightLab Sweden AB (publ), www.lightlab.se, utvecklar, marknadsför och säljer teknologi för kostnadseffektiv och miljövänlig framställning av ljus med fokus på UV-rening, EEE Light® Technology. LightLab har cirka 4 500 aktieägare. Bolagets aktie handlas på Nasdaq OMX First North. Certified Adviser är Erik Penser Bank.

Denna information är sådan information som LightLab Sweden AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 28 september 2016 kl.08:00 CET.