METTLER TOLEDOs nya bänkvåg förbättrar produktiviteten i farliga områden

METTLER TOLEDOs kombinerade bänkvåg ICS4_6x ger säkra, godkända och exakta vägningsresultat i farliga områden. Enheten erbjuder flera nya, alternativa konfigurationer för att tillgodose ergonomiska krav, och terminalbaserade verktyg som colorWeight® vilka ökar bearbetningshastigheten för att öka produktiviteten.

Vid vägning i potentiellt explosiva miljöer är det viktigt att utrustningen är säker och godkänd och kan hanteras effektivt. METTLER TOLEDO gör det enklare att följa reglerna för farliga områden och att bibehålla den nivå av precision och flexibilitet som krävs i processerna med den egensäkra kombibänkvågen ICS4_6x.

METTLER TOLEDOs kombibänkvåg ICS4_6x är utformad för att ge högsta möjliga säkerhet i farliga områden, zon 1 och 21. Vågarna i ICS4_6x-serien ger dessutom branschledande, repeterbara upplösningar på upp till 750 000d utan att kompromissa med säkerheten.

De egensäkra ICS4_6x-terminalerna erbjuder enastående funktioner. Ett komplett urval av inbyggda vägningsapplikationer och mångsidiga monteringsalternativ ger användaren möjlighet att välja konfiguration efter den specifika arbetsmiljön. Med METTLER TOLEDOs colorWeight®-funktion som tillägg går vägningsarbete och kontroller snabbare, genom att skärmen omedelbart ändrar färg när vikterna ligger inom toleransvärdena.

På basnivå ger den inbyggda säkerheten flera fördelar jämfört med flamskydd. För att minska avbrottstiden har METTLER TOLEDO gjort underhållet både enklare och snabbare genom att hindra alla antändningskällor. Lösningar med inbyggd säkerhet tenderar att vara mindre, lättare och billigare än jämförbara flamskyddslösningar, och används på samma sätt i både säkra och farliga områden.

ICS4_6x-vågar är godkända enligt både globala och lokala standarder för farliga områden, inklusive IECEx och ATEX, för att säkerställa att vågarna bidrar till att skydda anläggningar och personal. Regelbundna granskningar av METTLER TOLEDOs produktionsanläggningar utförda av certifieringsorgan verifierar att standarderna tillämpas konsekvent för ytterligare säkerhet.

Läs mer om hur ICS4_6x-vågar kan leverera perfekt precision och processäkerhet i en farlig miljö här .

För frågor, vänligen kontakta:

METTLER TOLEDO är en ledande global tillverkare av precisionsinstrument. Företaget är världens största tillverkare och marknadsförare av vägningsinstrument för användning inom laboratorie-, industri- och livsmedelstillämpningar.
Inom området industrivågar, terminaler och lastceller är Mettler-Toledo en världsledande leverantör. Vi är berömda för våra högkvalitativa vägningslösningar med hög precision. POWERCELL®-lastcellerna är världens mest exakta och tillförlitliga fordonslastceller. Vi erbjuder digitala lastceller och analoga lastceller med OIML- och NTEP-godkännanden för användning i farliga områden.

Taggar:

METTLER TOLEDO säljer vågar och vägningssystem samt analys- och processinstrument för tillverkningsindustri och laboratorier. Företaget är representerat i ca 100 länder och har tillverkning på 15 platser runt om i världen, bl a i Schweiz, Tyskland, England, USA, Kina och Norge.Koncernen, med huvudkontor i Schweiz, är noterat på New York Stock Exchange. Totalt har koncernen ca 14.200 anställda och omsatte 2016 for 2.508 miljarder USD. METTLER TOLEDO Norden är en marknads-, sälj- och serviceorganisation med huvudkontor i Stockholm, men har också kontor i Oslo och Köbenhamn. I Finland och Baltikum, så är METTLER TOLEDO representerat av återförsäljare. I Skandinavien har vi ca.165 anställda med en årlig omsättning på ca.400 miljoner kr.