Amerikanska rockgiganterna KORN hjälper svenska Rock Science att lansera i USA

Rockbandet KORN släpper sitt mobilspel 8 oktober på Rock Science-plattformen

Stockholm, Sverige – (7 oktober, 2014) – Det svenska mobilspelet Rock Science, The Rock Game of the Century, lanseras i USA den 8 oktober tillsammans med rockgiganterna Korn. Nuday Games, det Stockholmsbaserade spelföretaget, har gått samman med det Grammy-vinnande hårdrocksbandet Korn för att ta hårdrocks-gaming till staterna. Kanske blir det ännu en platinasäljande framgång för Korn, som redan sålt 35 miljoner skivor?

I samband med lanseringen sker en tävling där spelare kan vinna exklusiva Korn-priser. Video för lanseringen finns här:  https://vimeo.com/107910530

För Korn-lanseringen har Rock Science slagit sig samman med gitarrtillverkaren Ibanez för att ge fans en chans att vinna Korns signaturgitarr, signerad av hela bandet. Tävlingen startar 8 oktober. Fans vinner genom att spela Korn-packet i Rock Science. De 300 bästa spelarna kommer att kunna vinna en av de exklusiva gitarrerna med Korn-medlemmarnas autografer på.

Korn-fans kan förvänta sig frågor som utmanar deras känn ”fanskap” och även ger dem ny kunskap om deras favoritband. De mest kunniga fansen kan även skicka in sina egna frågor som kommer inkluderas i kommande uppdateringar av frågepacket. På så sätt kan fans bli en del av en officiell Korn-produkt och komma bandet ännu närmare. För att skicka in frågor: http://tiny.cc/cvtomx

“Korn-spelet och dess tävling är en “direct-to-fan” tävling där miljontals fans kan delta på direkten. Det är en enorm framgång för oss och den globala rockvärlden som helhet. Och detta är bara början!” säger Jorge Bravo, VD på Nuday Games.

Rock Science är det första renodlade frågesportspelet om rock med tusentals frågor om hundratals band. Det har hyllats i Europa där över 2.000.000 Rock Science-frågor besvarades under spelets första två veckor ute. Världsnamn som Motörhead, Mike Portnoy, Children of Bodom, Soulfly, Saxon och Danko Jones har redan offentliggjorts som delaktiga i spelet, liksom det ikoniska musikvarumärket Marshall Amplification.

Spelet finns att ladda ned i App Store här: https://itunes.apple.com/app/rock-science/id648314053

Andreas Thunmarker
Business & Communications Manager
andreas@nudaygames.com
+46072077835
www.rockscience.tv

Nuday Games är ett underhållnings- och spelföretag som fokuserar på att spelifiera subkulturer. Rock Science är bolagets första spelprodukt som lanseras globalt. Nuday Games tar samtal mellan människor i kärnfulla målgrupper och gör det till engagerande underhållning genom att formalisera den sociala kontexten och skapa värde av målgruppens passion. Bolaget har sitt säte i Stockholm. Sven Folkesson och Jorge Bravo är grundarna bakom bolaget. Den officiella hemsidan är www.rockscience.tv.

Taggar:

Amerikanska rockgiganterna KORN hjälper svenska Rock Science att lansera i USA

We´re looking for a die hard Korn fans y´all!
Brian Head Welch