Preem förlänger samarbetet med Vasaloppet

Preem har slutit ett avtal med Vasaloppet om att fortsätta som huvudsponsor året runt till världens äldsta, längsta och största långlopp på skidor. Avtalet gäller 2010 till 2012.

Samarbetet och sponsorskapet är i linje med Preems vision att bidra till ett hållbarare samhälle. Genom företagets omställning mot en ökad andel förnyelsebara drivmedel kommer miljöpåverkan från Preems verksamhet och produkter att minska.

- Vasaloppet är miljöcertifierat och ställer därmed höga krav på leverantörer och samarbetspartners. Preem är marknadens offensivaste aktör på att utveckla bättre och mer miljöanpassade drivmedel vilket gör dem till en utmärkt samarbetspartner för oss, säger Jonas Bauer, VD Vasaloppet.

Samarbetet kommer att exponeras mot alla de som är på väg till och från vasaloppsevenemangen. Gemensamma aktiviteter kommer att genomföras både före, under och efter vasaloppsveckan. Ett annat mål är att entusiasmera Preems egen personal och anhöriga till att delta i Vasaloppsevenemangen som erbjuder något för både elitåkare och motionärer. Förra året deltog 4 procent av Preems personal i något av loppen. En siffra som det nu internt arbetas hårt på att förbättra.

Frågor besvaras av: Marie Bark, Chef Marknadskommunikation Preem AB, 010 - 450 13 03 Thomas Ögren, Presschef Preem AB, 010 - 450 10 01