PRESSINBJUDAN: Prisutdelning för Sveriges bästa arbetsteam

Hallbyggarna-Jonsereds AB i Falun har utsetts till nationell vinnare i tävlingen Sveriges bästa arbetsteam. Nu är det dags för prisutdelning. Arbetsteamet får besök av delar av juryn från Svenskt Näringsliv, LO och PTK.

Dag:             6 mars klockan11

Plats:           Hallbyggarna-Jonsereds AB, Källviksvägen 14, Falun

Juryns motivering lyder: ”Arbetsteamet tog tag i en svår arbetssituation och utmanade problemen trots tuffa förutsättningar. Genom bra samverkan i det förebyggande arbetsmiljöarbetet och en omtanke om varandra som normalt bara är förbehållen nära och kära fick de ordning på verksamheten. För att klara av den bragden krävdes allas delaktighet, total tillit inom teamet, en arbetsinsats lång utöver det vanliga och ett bra ledarskap.”

– Ett väl fungerande team ger en bra grund för en god arbetsmiljö och förebygger både fysiska och psykosociala arbetsmiljörisker. Nu hoppas jag att fler låter sig inspireras av det vinnande teamet som visat framfötterna och samarbetat framgångsrikt kring sin arbetsmiljö, säger Krister Skoglund, projektledare hos Prevent.

För att fira vinnarna och det arbete de gör för att skapa en bra arbetsmiljö genomförs en prisutdelning där representanter från juryn besöker arbetsteamet. Förutom äran vinner de även en SPA-upplevelse för hela teamet. De vinnande framgångsfaktorerna för ett bra team presenteras i bokform hösten 2014.

Tävlingen arrangeras av Svenskt Näringsliv, LO och PTK genom Prevent och är en del av en större kampanj som Prevent driver under 2013 och 2014 för bra arbetsteam och hälsosammare arbetsplatser genom god psykosocial arbetsmiljö. Kampanjen bygger på två EU-kampanjer från Europeiska Arbetsmiljöbyrån i Bilbao.

Anmälan

För att närvara vid prisutdelningen, anmäl dig senast 5/3 kl 11.00 till Karin Ahlgren på Prevent via e-post (karin.ahlgren@prevent.se).

Karin Ahlgren, informatör, karin.ahlgren@prevent.se, telefon 070-092 55 64.

Om Prevent:

Prevent är en ideell förening inom arbetsmiljöområdet med Svenskt Näringsliv, LO och PTK som huvudmän. Vår uppgift är att tillsammans med huvudmännen förmedla kunskap kring arbetsmiljöfrågor och utveckla metoder som ska fungera som ett stöd för varje arbetsplats i det löpande arbetsmiljöarbetet.

Prevent arbetar för ett friskt, sunt och säkert arbetsliv. På www.prevent.se finns mer information.

Citat

Krister Skoglund, projektledare hos Prevent