Greystone Infrastructure Fund ny delägare i Rabbalshede Kraft

Rabbalshede Kraft välkomnar Greystone Infrastructure Fund (“Greystone”), förvaltad av den kanadensiska institutionella kapitalförvaltaren Greystone Managed Investments Inc., som ny delägare i bolaget. Greystone har investerat i Rabbalshede Kraft via en riktad emission, beslutad vid den extra bolagsstämman den 31 januari 2017.

“Greystones investering i Rabbalshede Kraft ger oss en plattform att utveckla för våra institutionella investerare samtidigt som vi etablerar en strategisk position på den nordiska förnybara marknaden” säger Jeff Mouland, ansvarig för Greystones infrastrukturstrategier. Investeringar i medelstora tillgångar som kan ge våra investerare en blandning av långsiktigt kassaflöde och värdeökning är fokus i Greystones investeringsstrategi. Vi är mycket glada över att få arbeta tillsammans med Rabbalshede Kraft och ser fram emot ett strategiskt samarbete med Manor Group framöver.”

Rabbalshede Krafts majoritetsägare, Manor Group, är en ledande hållbarhetsinvesterare verksam inom energi och jordbruksteknik i 15 geografiska områden världen över. ”Greystones investering är ett kvitto på det kvalitetsarbete som utförts under det senaste decenniet av organisationen, styrelsen och grundarna av Rabbalshede Kraft. Bolaget kommer att stärkas med Greystone som delägare. Manor Group ser fram emot att utveckla ett strategiskt samarbete med Jeff och teamet på Greystone. Detta är ytterligare en milstolpe i Manor Groups uppdrag att stödja omställningen av industrier till att bli mer hållbara och resurseffektiva.” säger Jean Baptiste Oldenhove, verksällande direktör på Manor Group.

”Vi är väldigt glada åt att välkomna Greystone som ny investerare i Rabbalshede Kraft. Detta delägarskap kommer definitivt att stärka aktieägarbasen och tillföra ytterligare kompetens och ett internationellt perspektiv till bolaget.” säger Håkan Frick, tillförordnad VD på Rabbalshede Kraft.

Greystone är efter investeringen bolagets andra största aktieägare medan Manor Group förblir som tidigare bolagets största aktieägare. I samband med Greystones investering i Rabbalshede Kraft, har Jeff Mouland valts in i bolagets styrelse. Jean Baptiste Oldenhov fortsätter sin roll som styrelseledamot.

Vid ytterliga frågor, vänligen kontakta:

Greystone Managed Investments Inc.
Anne Bilczuk, CPA, CGA
Senior Vice-President, Branding & Communications
Tel: +1 (306) 501-1823 (mobile)
Tel: +1 (306) 779-6153 (direct)

Fax: +1 (306) 585-1570
Email: anne.bilczuk@greystone.ca
www.greystone.ca

Manor Group
Stephanie Pittino
Tel: +352 (0) 26 4977-106
Tel: +44 (0) 20 7317-0508
Email: info@manor-group.com www.manor-group.com

Rabbalshede Kraft
Britta Ersman
Finans- och IR-chef
Tel: +46 (0) 702-797943(direct)
Email: britta.ersman@rabbalshedekraft.se

Detta är Greystone Infrastructure Fund and Managed Investments Inc.
Greystone Infrastructure Fund investerar globalt i medelstora bolag med attraktiv riskjusterad avkastning och som kan ge stabila kassaflöden på lång sikt. Greystone Infrastructure Fund är en del av de alternativa tillgångarna som förvaltas av Greystone Managed Investments Inc.

Grundat 1988, Greystone Managed Investments Inc. är en privatägt kanadensiskt institutionell kapitalförvaltare. Kontrollerat av de anställda, är företaget en av Kanadas största oberoende institutionella kapitalförvaltare med över $ 30 miljarder i tillgångar under förvaltning. Greystone erbjuder in-house expertis inom ränte-, kanadensiska aktier, amerikanska aktier, internationella aktier, infrastruktur och fastigheter och bolån. Greystone har sitt huvudkontor i Regina, med kontor i Toronto, Winnipeg och Hong Kong. För mer information om Greystone Managed Investments Inc., besök https://www.greystone.ca/ .

Detta är Manor
Manor är en långsiktig investerare inom effektiv resursanvändning. Som ett privat industriföretag, tillhandahåller Manor långsiktigt utvecklingskapital till entreprenörer och industriella projekt. Manors mål är att verka från ett utvalt antal plattformsföretag alla inriktade mot en bättre och mer effektiv användning av energi och naturresurser. Manor är aktiv inom förnyelsebarenergi i Frankrike, Sverige och Österrike och i jordbruksteknik i 15 geografiska områden. Följ bolagets utveckling på www.manor-group.com

Rabbalshede Kraft AB (publ) projekterar och etablerar landbaserade vindparker som drivs i egen regi, i samarbete med andra aktörer eller till försäljning där bolaget kan erbjuda operativa tjänster. Rabbalshede Kraft bildades 2005 och förvaltar idag 139 vindkraftverk varav 71 verk inom åtta vindparker är i egen ägo. Den producerade elen från bolagets vindparker i drift säljs på den öppna elmarknaden Nord Pool.
Följ bolagets utveckling på