Mads Miltersen ny vd för Rabbalshede Kraft

Styrelsen för Rabbalshede Kraft har utsett Mads Miltersen till ny vd i bolaget. Han efterträder Håkan Frick som varit tillförordnad vd sedan augusti 2016.

Mads Miltersen har en bakgrund från EnergiMidt där han innehaft flera positioner, så som CFO och vd. Innan EnergiMidt arbetade han bland annat som ekonomichef hos Ericsson Diax och som revisor hos BDO.

”Vi är mycket glada över att kunna presentera Mads som ny VD i Rabbalshede kraft. Mads har de egenskaper vi behöver för att fortsätta utveckla bolaget. Han har en bred erfarenhet från energibranschen, inbegripet vindenergiproduktion. Jag vill också passa på att tacka Håkan Frick för en mycket stark insats under tiden som tillförordnad”. Bertil Villard, Styrelseordförande Rabbalshede Kraft

Mads Miltersen tillträder tjänsten som vd 1 juni 2017.

Tel. +46 (0) 702-79 79 43 , E-mail; britta.ersman@rabbalshedekraft.se

Rabbalshede Kraft AB (publ) projekterar och etablerar landbaserade vindparker som drivs i egen regi, i samarbete med andra aktörer eller till försäljning där bolaget kan erbjuda operativa tjänster. Rabbalshede Kraft bildades 2005 och förvaltar idag 141 vindkraftverk varav 71 verk inom åtta vindparker är i egen ägo. Den producerade elen från bolagets vindparker i drift säljs på den öppna elmarknaden Nord Pool. Följ bolagets utveckling på