RABBALSHEDE KRAFT PUBLICERAR ÅRSREDOVISNINGEN FÖR 2014

Rabbalshede Kraft publicerar idag årsredovisningen för verksamhetsåret 2014 på www.rabbalshedekraft.se

Den inbundna versionen av årsredovisningen distribueras inom kort till de aktieägare som meddelat att de så önskar. Årsredovisningen kan beställas via e-post info@rabbalshedekraft.se

Thomas Linnard, VD
Tel. +46 (0) 525-197 11, +46 (0) 706-100 120

Fredrik Samuelsson, Ekonomichef
Tel. +46 (0) 525-197 13, +46 (0) 703-01 20 49
fredrik.samuelsson@rabbalshedekraft.se

Rabbalshede Kraft AB (publ)
Marknadsvägen 1
457 55 Rabbalshede

Telefon +46 (0) 525-197 00
E-post info@rabbalshedekraft.se
Org.nr. 556681-4652

Rabbalshede Kraft AB (publ) projekterar och etablerar landbaserade vindparker som drivs i egen regi, i samarbete med andra aktörer eller till försäljning där bolaget kan erbjuda operativa tjänster. Sedan Rabbalshede Kraft bildades 2005 har 95 vindkraftverk driftsatts varav 71 vindkraftverk inom åtta vindparker förvaltas i egen regi. Den producerade elen från bolagets vindparker i drift säljs på den öppna elmarknaden Nord Pool. En omfattande projektportfölj utgör grunden för tillväxt, Bolaget har runt 250 verk i upphandlings, ansöknings- och projekteringsfas. Följ Bolagets utveckling på www.rabbalshedekraft.se