Realfiction uppdaterar om antalet beställda DeepFrame- och Dreamoc Diamond-skärmar

Report this content

Realfiction Holding AB (”Realfiction”) meddelar att bolaget redan har erhållit ett antal ordrar för beställning av dess nyaste mixed reality-skärmar DeepFrame samt Dreamoc Diamond. Hittills under 2018 har fyra DeepFrame och två Dreamoc Diamond beställts via partners i Europa, och fler ordrar förväntas under innevarande kvartal.

Av dessa system har två DeepFrame-skärmar och en Dreamoc Diamond beställts via nyckelpartners i Tyskland för användning i deras respektive showrooms. Därutöver har en DeepFrame och en Dreamoc Diamond beställts via en nyckelpartner i Spanien, även dessa för användning i showrooms. Slutligen har en DeepFrame sålts via en partner i Nederländerna för att ta skapa ett virtuellt monument av en känd nederländsk astronom och författare.

Nu finns bolagets utbud av skärmar även tillgängligt för uthyrning i de flesta europeiska länder samt de flesta stater i USA.

– Beställningarna av DeepFrame och Dreamoc Diamond, de två största mixed reality-skärmar som vi har producerat hittills, har börjat på ett lovande sätt med många potentiella applikationsområden. Vi arbetar nu för fullt med att följa upp kontakter och förfrågningar från både Europa och USA efter våra lyckade demonstrationer och möten i januari under CES-veckan i Las Vegas samt vid vårt eget partnerevent som vi medarrangerade i London, säger Realfictions vd Clas Dyrholm.

Han betonar att Realfictions partners och kunder bara har börjat skrapa på ytan av vad som går att uppnå med bolagets unika mixed reality-plattform.

– Som med all omvälvande teknologi utgör vår upplevelseplattform ett helt nytt verktyg för den mänskliga kreativiteten, och det gäller att vänja sig vid tanken på att det nu är möjligt att skapa och uppleva det omöjliga. Det ska bli oerhört spännande att följa de upplevelser som kommer att komma till liv på vår plattform under de kommande månaderna och åren, säger Clas Dyrholm.

Det totala ordervärdet för dessa lagda beställningar publiceras ej av konkurrenskäl, med det är högre än 1,5 MSEK och lägre än 2 MSEK. Totala försäljningsintäkter kommer att redovisas löpande i bolagets delårsrapporter.

För mer information om Realfiction Holding AB, vänligen kontakta:

Clas Dyrholm, grundare och VD

E-mail: clas@realfiction.com

www.realfiction.com

Sedermera Fondkommission är bolagets Certified Adviser.

Denna information är sådan information som Realfiction Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 februari 2018.

Om Realfiction Holding AB

Realfiction Holding ABs rörelsedrivande dotterbolag grundades i Danmark 2008 och är en ledande aktör inom mixed reality, en marknad som beräknas att uppgå till 80 miljarder dollar under 2025. Bolagets första produktfamilj, Dreamoc, har sålts i över 10 000 exemplar. Den nya, patentsökta produktplattformen DeepFrame som erbjuds i form av både större och mindre mixed reality-skärmar finns tillgänglig för kunder sedan september 2017. DeepFrame möjliggör en mängd nya applikationsområden för bolag inom underhållning, tillverkning och detaljhandel. Plattformen utvecklas även för innovativa konsumentprodukter. För att göra det enkelt att använda Realfictions produkter erbjuds kompletta lösningar som kan köpas, hyras eller leasas i samarbete med ett globalt nätverk av distributörer och innehållskreatörer. Realfiction Holding AB:s aktie handlas på Nasdaq Stockholm First North under symbolen ”REALFI”. Aktiens ISIN-kod är SE0009920994.

Documents & Links