Älskad och förtrollande Carl-Einar Häckner på turné

Äntligen är han tillbaka med sin varma utstrålning och underfundiga humor. Med Skärvor tar Carl-Einar Häckner ett personligt grepp om det vi alla har varit med om – att gå sönder. Och hur vi magiskt nog kan bli hela igen. Premiär 13 augusti i Gamleby.

Trolleri, monologer, humoristiska infall och svarta toner, Carl-Einar Häckner bjuder än en gång in oss till sin förunderliga värld av personlig magi.

– Jag använder mig av mina egna tillkortakommanden och misstag och gör humor av det, för att kunna vända på saker, för att kunna släppa in ljus, säger Carl-Einar.

Skärvor åker på turné med Riksteatern och Folkets Hus & Parker, turnépremiär 13 augusti i Folkets Park i Gamleby

Om Skärvor:
Föreställningen hade premiär på Aftonstjärnan i Göteborg i oktober 2014, och spelades där för utsålda hus under hösten och våren. Skärvor presenteras av Folkets Hus och Parker och Riksteatern i samarbete med Wic Mac.

Press:
”…enastående europeisk varietékonst. /…/ Trollkarlen svävar som en lindansare över scenen. Balanserar, vågar ta risker, och belönas med största möjliga kärlek.” GöteborgsPosten

Medverkan och regi: Carl-Einar Häckner

Turnéplan:
13 augusti Gamleby Folkets Park, 14 augusti Ronneby, 15 augusti Alvesta, 16 augusti Huskvarna Folkets Park, 20 augusti Åmotfors Folkets Park, 22 augusti Falun, 5 september Motala, 9 september Uddevalla Folkets Hus, 11 september Kumla Folkets Hus, 12 september Mariestad, 13 september Lilla Edets Folkets Hus, 18 september Gävle, 19 september Ljusdal, 22 september Skellefteå, 24 september Umeå, 29 september Piteå, 1 oktober Kiruna, 2 oktober Jokkmokk, 5 oktober Östersund, 8 oktober Söderhamn, 9 oktober Bollnäs, 14 oktober Arboga, 15 oktober Surahammar, 16 oktober Hammarö, 18 oktober Södertälje, 20 oktober Katrineholm, 21 oktober Eskilstuna, 23 oktober Finspång, 24 oktober Jönköping, 28 oktober Uppsala, 2 november Karlskrona, 5 november Älmhult, 7 november Tyresö, 8 november Botkyrka, 13 Ängelholm, 14 november Falkenberg, 15 november Varberg, 17 november Skövde, 18 november Ulricehamn, 19 november Stenungsund, 20 november Härryda, 21-22 november Göteborg

För mer detaljerad turnéplan se Riksteaterns web.

Johanna Broman
Vik. PR-ansvarig Riksteatern