Den sista föreställningen - Wolff sjunger Brel inställd

Turnén med Den sista föreställningen – Wolff sjunger Brel ställs in på grund av sjukdom. Föreställningen är ett samarbete mellan Riksteatern och Kulturhuset Stadsteatern och skulle ha haft turnépremiär den 5 september i Umeå.

Föreställningen skulle ha turnerat med Riksteatern på ett tiotal orter i Sverige från den 5 september till och med den 30 september 2017, men ställs nu in på grund av sjukdom.

– Idag har jag fått besked om att jag måste vara sjukskriven september-oktober för att komma till rätta med problemen jag har haft de senaste veckorna, och som nu innebär att jag tvingas ställa in hela Brel-turnén. Jag beklagar detta djupt. Jag har längtat efter att få resa ut med denna föreställning, men nu är det vila och återhämtning som gäller så att jag snart kan vara på benen och få möta min publik. Vi ses snart igen!, säger Rikard Wolff.

De som köpt biljett ombeds att kontakta sin lokala teaterförening som står som arrangör för föreställningen.

För frågor gällande turnén vänligen kontakta:

Anna Gerdin
Press- och PR-ansvarig Riksteatern
anna.gerdin@riksteatern.se

För frågor gällande Rikard Wolff vänligen kontakta:

Sofia Cherif
Pressansvarig Kulturhuset Stadsteatern
sofia.cherif@stadsteatern.stockholm.se
Tel: 0739-730 220

Riksteatern är en folkrörelse som äger en turnerande nationalscen. Närmare 40 000 medlemmar, 230 Riksteaterföreningar, 21 regionala föreningar och 50 ansluta organisationer i hela Sverige är en del av Riksteatern som arrangerar, förmedlar, producerar och utvecklar scenkonst. Riksteaterns vision är scenkonst som sätter tankar och känslor i rörelse – för alla överallt. Tyst Teater producerar banbrytande scenkonst på svenskt teckenspråk och är en del av Riksteatern. Södra Teatern AB är ett dotterbolag till Riksteatern och Cullbergbaletten är också en del av Riksteatern. Magnus Aspegren är vd för Riksteatern.