Eva Lilja är Robotdalens nya styrelseordförande

Sedan 1 januari 2017 är Eva Lilja Robotdalens nya styrelseordförande. Hon är verksam som näringslivsdirektör i Västerås Stad och är även VD för bolaget Västerås Marknad och Näringsliv AB. Tidigare har hon jobbat som näringslivsdirektör i både Eskilstuna och Örebro kommun. Eva Lilja har även erfarenhet från såväl Mälardalens högskola, industribranschen och småföretagarområdet. I Robotdalens styrelse ersätter hon nu Jens Schollin som ordförande.

- Det är med glädje jag tar mig an uppdraget som styrelseordförande för Robotdalen, säger Eva Lilja. Robotdalen är känt för att leverera konkreta resultat och nytta för vår region. Vi går nu in i en fas där Robotdalen ytterligare stärker sitt kommersiella fokus och jag hoppas kunna tillföra mycket.

Övriga styrelsemedlemmar i Robotdalens styrelse 2017 är Åsa Gabrielsson, Global Director, Volvo CE, Paul Pettersson, Rektor, Mälardalens Högskola, Jonas Albertsson, President Rocktec Divison, Atlas Copco, Robert Larsson, Senior Vice President, ABB Sverige, Hans Ekström, Riksdagsledamot (s) och Marita Ljung, Senior Advisor Group Public Affairs, Swedbank.

För mer information, kontakta:

Erik Lundqvist, chef för Robotdalen, telefon 021-10 70 26,
epost erik.lundqvist@robotdalen.se eller
Klas Larsson, kommunikationsansvarig, telefon 021-10 73 78, epost klas.larsson@robotdalen.se

Foto: Magnus Wahman

Eva Lilja, Robotdalens styrelseordförande