Ett Starkt Personlig Varumärke en bok av Pia Lanneberg

Konkurrensen mellan olika varumärken är stor. Man måste sticka ut för att synas och nå igenom bruset. Det gäller varor och tjänster – och det gäller oss alla på arbetsmarknaden.

Förr talade vi om anseende och rykte, idag om personligt varumärke eller personal branding, men innebörden är egentligen densamma. Vare sig du söker nytt jobb eller vill klättra vidare på karriärstegen inom ditt nuvarande företag måste du förhålla dig till frågorna: ”Om massor av människor har samma kompetens som jag – vad är det som gör mig speciell? Och varför ska arbetsgivaren satsa på just mig?”

"Ett starkt personligt varumärke" berättar Pia Lanneberg pedagogiskt och inspirerande vad det innebär att skapa sig ett personligt varumärke och hur du utvecklar det. Läs om hur du går tillväga, hur du identifierar din målgrupp och hur du kommunicerar ditt budskap effektivt. Boken innehåller teorier, konkreta tips, övningar och goda råd från människor som lyckats skapa framgångsrika varumärken inom olika områden.

Jag har skrivit boken som jag själv skulle vilja ha – en inspirerande och användbar handbok om det personliga varumärket. En bok att ha på skrivbordet och ofta återkomma till.” - Pia Lanneberg

Om författaren

Pia Lanneberg är affärscoach, PR­-konsult och personal brand trainer. Hon har över 20 års erfarenhet av PR och varumär­kes-arbete och hon har utbildat hundratals chefer inom ledarskap och kommunikation. Läs mer om Pia här.

Nedan finns provkapitel och högupplösta pressbilder för nedladdning. Önskas recensionsexemplar av hela boken eller vill du komma i kontakt med författaren hör av dig till oss!

Helene Wigren PR & Beyond helene.wigren@prbeyond.se eller tel. 070-752 76 05
Sofia Gallegos Wallgren PR & Beyond sofia.gallegos.wallgren@prbeyond.se eller tel 076-8936293
Malin Tenghamn Roos & Tegner förlag malin@roostegner.se eller tel 040-674 75 53

Roos & Tegnér är ett allmänutgivande och oberoende bokförlag. Vi ger ut facklitteratur inom flera områden, främst management, populärpsykologi och personlig utveckling, men även till exempel resor, humor, trädgård, inredning och mat. Bland våra författare återfinns bland annat många föreläsare, konsulter och ämnesexperter, som gemensamt vittnar om att de med hjälp av sin bok lättare når ut med sitt budskap och attraherar en större publik. Vi kallar denna växande utgivning SPiRA-böcker.
Besök oss på www.roostegner.se

Pia Lanneberg