Boklansering! Service – så mycket mer än ett leende

Servicearbetet betonas ofta av ledningen, men i praktiken lever det ett eget liv i företaget och reduceras till en uppmaning från ledningen till personalen att vara trevliga mot kunderna. I vår nya bok får läsaren en struktur och handfasta verktyg för att tillvarata den affärspotential som finns i ett strategiskt servicearbete.

Service – så mycket mer än ett leende bygger på ett arbetssätt som handfast och systematiskt stöttar företaget genom hela kundprocessen, från första kontakt till den dag då kunden tar avsked. I grunden finns en modell med nio affärsögonblick; faser i kundprocessen då service kan få affärerna att lyfta och strategiska mål att uppnås.

Boken vänder sig till alla som målsätter och planerar service samt till de avdelningar som arbetar med kundupplevelser under olika faser av kundprocessen.  Författarna Anders Örtengren och Satish Sen har båda arbetat med utveckling och implementering av servicekoncept de senaste tjugofem åren och fascinerats av kraften när dessa åtgärder kopplas till företagets övergripande mål.

Bokrelease och prisutdelning

Onsdag 1 februari lanseras boken och författarna föreläser kort om sina slutsatser och tips.

I samband lanseringen utses årets ServiceScore® vinnare vid en prisutdelning. Företagen har utvärderats enligt den metod som ligger till grund för boken.

Plats:
Grant Thorntons lokaler – Sveavägen 20, Stockholm

Program:
17.30-18.00 drink och mingel.
18.00-18.30 presentation av boken.
18.30-18.45 prisutdelning av ServiceScore.
Därefter mat och mingel.

Anmälan:http://www.easyresearch.se/s.asp?WID=837806&Pwd=38191615&key=40018,57

Fakta om boken

Titel: Service – så mycket mer än ett leende. ISBN: 978- 91-523-0945-2

Provläs ett utdrag på bokens hemsida: www.sanomautbildning.se/service

Service – så mycket mer än ett leende ges ut på Sanoma Utbildning. För mer information, recensionsex, pressbilder och författarintervju – kontakta marknadsförare Lena Rydorff på 08-696 80 74  eller lena.rydorff@sanomautbildning.se

Sanoma Utbildning hette tidigare Bonnier Utbildning och är en av de större aktörerna på den svenska läromedelsmarknaden.