Inbjudan till presentation av Sectras tremånadersrapport den 7 september 2015

Sectra (STO: SECT B) publicerar sin delårsrapport för perioden maj–juli 2015 på måndagen den 7 september och vill med anledning av detta bjuda in analytiker, investerare och press till en telefonkonferens.

När:                Måndagen den 7 september 2015 kl. 14:00

För att delta, ring in 5-10 minuter före konferensen på:

• SE: +46 8 566 427 00
  • UK: +44 20 342 814 08
  • US: +1 855 753 22 36

Presentationen hålls på engelska och kan följas via webben på: http://media.fronto.com/cloud/sectra/150907/

En inspelad version kommer efteråt att finnas tillgänglig på Sectras hemsida: www.sectra.se/irwebcast

Sectras koncernchef och VD Torbjörn Kronander samt Sectras CFO och vice VD Simo Pykälistö presenterar delårsrapporten och besvarar efterföljande frågor. Presentationen hålls på engelska och kommer att finnas tillgänglig på Sectras hemsida, www.sectra.se/irwebcast som PDF cirka 15 minuter före telefonkon­ferensen.

Delårsrapporten publiceras kl 13:00 den 7 september 2015.

För ytterligare information

Helena Pettersson, Chief Investor Relations Officer Sectra AB, telefon 013-23 52 04, e-post info.investor@sectra.se

Sectrakoncernens verksamhet

Sectra utvecklar och säljer högteknologiska produkter och tjänster inom nischerna medicinsk IT och säker kommunikation. Företaget grundades 1978 och har vuxit fram ur forskningen vid Linköpings universitet. Sectra har dotterbolag i 14 länder och säljer genom samarbete med partners produkter över hela världen. Omsättningen uppgick helåret 2014/2015 till 961 Mkr. Sectra är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information besök vår hemsida: www.sectra.se