Inbjudan till presentation av Sectras tremånadersrapport den 8 september

Sectra AB (STO: SECT B) publicerar sin delårsrapport för perioden maj – juli 2014 på måndagen den 8 september och vill med anledning av detta bjuda in analytiker, investerare och press till en telefonkonferens.

När: Måndagen den 8 september 2014 kl 14:00

För att delta, ring in 5-10 minuter före konferensen på:

Sverige +46 (0)8 51999350

Storbritannien +44 2031940545

USA +1 8552692606

Presentationen hålls på engelska och kan även följas via webben på: http://media.fronto.com/cloud/sectra/140908/

Sectras koncernchef och VD Torbjörn Kronander samt Sectras CFO och vice VD Simo Pykälistö presenterar delårsrapporten och besvarar efterföljande frågor. På nedanstående länk till Sectras hemsida kommer presentationen finnas tillgänglig som PDF cirka 15 minuter före telefonkonferensen samt, efter konferensen, i en inspelad version: sectra.com/financialpresentations

Delårsrapporten publiceras kl 13:00 den 8 september 2014.

Helena Pettersson, Chief Investor Relations Officer Sectra AB
telefon 013-23 52 04, email info.investor@sectra.se

Sectrakoncernens verksamhet

Sectra utvecklar och säljer högteknologiska produkter och tjänster inom nischerna medicinsk IT och säker kommunikation. Företaget grundades 1978 och har vuxit fram ur forskningen vid Linköpings universitet. Sectra har kontor i tolv länder och säljer genom samarbete med partners produkter över hela världen. Omsättningen uppgick helåret 2013/2014 till 853 Mkr. Sectra (STO: SECT B) är noterat på NASDAQ OMX Stockholm AB. För mer information besök vår hemsida: www.sectra.se

Om oss

Sectra hjälper sjukhus världen över att effektivisera vården och myndigheter och försvar i Europa att skydda samhällets mest känsliga information. På så vis bidrar Sectra till ett friskare och tryggare samhälle. Företaget grundades 1978 och har sitt huvudkontor i Linköping. Idag har Sectra dotterbolag i 16 länder och säljer genom samarbete med partners över hela världen. Omsättningen uppgick helåret 2016/2017 till 1141 Mkr. Sectra (STO: SECT B) är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information besök www.sectra.se.