Sectra återvänder upp till Mid-cap

NASDAQ OMX Nordiska börs har meddelat att de genomfört sin årliga genomgång av segmentsindelningen för de noterad bolagen. IT- och medicinteknikföretaget Sectra flyttas upp från Small- till Mid-cap segmentet, där Sectra kommer att ingå från och med den 2 januari 2013. I segmentet Mid-cap ingår bolag med ett börsvärde mellan 150 miljoner Euro and 1 miljard Euro.

Totalt kommer 24 bolag att byta segment. 8 bolag byter till ett större segment och 16 bolag byter till ett mindre segment.

Ytterligare information är tillgänglig på NASDAQ OMX hemsida: http://shar.es/hvVzY

Torbjörn Kronander, VD och koncernchef Sectra AB, 0705 23 52 27
Pressbilder: flickr.com/photos/sectramedicalsystems

Sectra utvecklar och säljer högteknologiska produkter och tjänster inom nischerna medicinsk IT och säker kommunikation. Företaget grundades 1978 och har vuxit fram ur forskningen vid Linköpings universitet. Sectra har kontor i tolv länder och säljer genom samarbete med partners produkter över hela världen. Omsättningen uppgick helåret 2011/2012 till 823 Mkr. Sectra är noterat på NASDAQ OMXStockholm AB. För mer information besök vår hemsida: www.sectra.se.