Sectra utser vice VD

Sectra meddelar idag att Simo Pykälistö och Marie Ekström har utnämnts till vice VD i bolaget och ingår i Sectras koncernledning.

Simo Pykälistö, 40 år, är Chief Financial Officer för Sectrakoncernen. Simo är utbildad civilekonom vid Alliant International University, San Diego, USA och har arbetat på Sectra sedan 2003.

Marie Ekström, 51 år, är chef för Sectras största produktområde Radiologisk. Marie har en akademisk examen med IT-inriktning från Linköpings universitet och har arbetat på Sectra sedan 1996.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Sectra AB (publ) är skyldig att offentliggöra i enlighet med lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instru­ment. Informationen lämnades till media för offentliggörande den 4 december, 2012, kl 07:55.

För ytterligare information

Torbjörn Kronander, Koncernchef och VD Sectras AB, 0705 - 23 52 27, to-kro@sectra.com

Pressbilder: http://flic.kr/s/aHsjmLWbPi

Sectra utvecklar och säljer högteknologiska produkter och tjänster inom nischerna medicinsk IT och säker kommunikation. Företaget grundades 1978 och har vuxit fram ur forskningen vid Linköpings universitet. Sectra har kontor i tolv länder och säljer genom samarbete med partners produkter över hela världen. Omsättningen uppgick helåret 2011/2012 till 823 Mkr. Sectra är noterat på NASDAQ OMXStockholm AB. För mer information besök vår hemsida: www.sectra.se.