Semcon expanderar i Trollhättan och nyanställer ingenjörer

Semcon expanderar i Trollhättan och har sedan december anställt ett 25-tal ingenjörer som tidigare varit anställda på Saab Automobile Powertrain AB.

Totalt har Semcon cirka 75 personer som är anställda i Trollhättan. Utöver dessa engageras ytterligare cirka 25 underkonsulter i olika projekt. Kontoret genomför uppdrag och projekt för kunder i regionen men även med industrikunder i övriga Sverige. Kontoret levererar även tjänster till globala fordonskunder inom produktutveckling och eftermarknadsinformation.

”Semcon etablerades i Trollhättan redan 1985 och vi ser stora möjlighetar till ytterligare expansion genom att dra nytta av den kompetens som finns i regionen”, säger Stefan Ohlsson, Affärsområdeschef Automotive R&D på Semcon

Stefan Ohlsson, Affärsområdeschef Automotive R&D, Semcon, 0736-840 555
Anders Atterling, IR & PR ansvarig, Semcon, 0704-472 819

Semcon är en global partner inom ingenjörstjänster och produktinformation. Vi har närmare 3 000 medarbetare med djup erfarenhet från många olika branscher. Vi utvecklar teknik, produkter, anläggningar och informationslösningar utmed hela utvecklingskedjan och erbjuder även en mängd tjänster och produkter inom bland annat kvalitet, utbildning och metodikutveckling. Semcon ökar kundernas försäljning och konkurrenskraft genom innovativa lösningar, design och genuin ingen­jörskonst. Koncernen har en omsättning på 2,5 miljarder kronor och verksamhet på fler än 45 orter i Sverige, Tyskland, Storbritannien, Brasilien, Ungern, Indien, Kina, Spanien och Ryssland