Riktad nyemission fulltecknad

Bolaget har genomfört en riktad emission om 192 055 nya aktier, som har fulltecknats. Emissionen genomfördes för att rätta till felaktig tilldelning i den företrädesemission som genomfördes i juni-juli, och riktade sig till dem som till följd av misstaget kom att tilldelas för få aktier i företrädesemissionen.

SensoDetect genomförde under juni-juli 2016 en företrädesemission. I denna emission erbjöds allmänheten att teckna aktier utan företrädesrätt. Tilldelning skulle i första hand ske till dem som även tecknat aktier med företrädesrätt och då i förhållande till hur många aktier som tecknats med företrädesrätt. Beräkningen kom dock till följd av ett misstag av en extern rådgivare att ske baserat på hur många aktier som tecknats utan företrädesrätt innebärande att till exempel två personer som tecknat 1 000 aktier vardera utan företrädesrätt kom att tilldelas lika många aktier, oberoende av hur många aktier de tecknat med företrädesrätt. Rådgivaren har tagit på sig det fulla ansvaret för det inträffade. För att korrigera tilldelningsmisstaget beslutade bolaget om en nyemission riktad till de personer som till följd av den felaktiga tilldelningen kom att tilldelas för få aktier.

Teckning och tilldelning

Genom den riktade emissionen nyemitterades 192 055 aktier. Samtliga aktier har tecknats och tilldelats. SensoDetects aktiekapital har ökats med 32 649,35 kronor.

Genom emissionen tillförs bolaget cirka 150 000 kronor. Bolaget har inte drabbats av några kostnader med anledning av den riktade nyemissionen.

Aktier och aktiekapital

Efter emissionen och den tidigare genomförda företrädesemissionen uppgår aktiekapitalet nu till 3 046 489,42 kronor fördelat på 17 920 526 aktier. Emissionen registrerades hos Bolagsverket den 8 september 2016.

För ytterligare information kontakta:

Pär H Henriksson

Styrelseordförande, SensoDetect Aktiebolag

E-post: per@henriksson.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som SensoDetect AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanståendes kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 oktober 2016.