SensoDetect – Ny VD, Martin Linde

SensoDetects styrelse har utsett en ny VD, Martin Linde, för att kommersialisera BERA 3.

Martin Linde tar över som VD från om med den 2 maj 2019 efter nuvarande VD, Johan Olsson som lämnar bolaget efter att ha omvandlat bolaget från forskningsbolag till marknadsklart. Avtalet med Johan Olson var att under 2017 och 2018 förvandla bolaget så att det kunde kommersialisera BERA och där befinner sig bolaget nu. Det är därför tid för en ny organisation och fokus på kommersialisering och sälj. För detta har styrelsen rekryterat Martin Linde med lång erfarenhet av kommersialisering och internationell handel.

Martin Linde är inte helt ny för SensoDetect då han under omstarten 2016 var en av de investerare som gick in med kapital för att omvandla bolaget till kommersiell framgång. Hans erfarenhet som investerare, VD i flera olika framgångsrika bolag samt ett genuint intresse för affärer gör honom lämplig att ta över efter Johan Olson som lämnar bolaget efter dryga 2 år för att bland annat fokusera på styrelseuppdrag inom FX International (publ.) och nya omstartsprojekt.

”Det är med stor entusiasm som jag accepterat erbjudandet att gå in som VD i SensoDetect inför kommersialiseringen av BERA 3. Det är och har alltid varit mitt fokus att kommersialisera och utveckla försäljning oavsett vilket bolag jag arbetat i och jag brinner för att skapa affärer såväl lokalt som internationellt. SensoDetect är unik på många sätt men som alla produkter och tjänster så kräver det god kundrelationer och en organisation som kan sälja och leverera värde och det ska vi nu fortsätta att bygga med nya BERA 3”, säger tillträdande VD, Martin Linde, SensoDetect AB (publ.)

”Mitt uppdrag är klart och jag är både stolt och nöjd att vi på den korta tid som vi satt upp lyckats ta SensoDetect till en ny fas. Jag önskar Martin Linde all lycka med uppdraget och jag ser fram emot att se hur han nu skapare en organisation som lyfter försäljningen av BERA 3”, säger avgående VD, Johan Olsson, SensoDetect AB (publ).

”Det är med stor glädje vi kan konstatera att vi lyckats rekrytera Martin Linde som ersättare till Johan Olsson. Utvecklingen av SensoDetect under de senaste 2 åren har varit fantastisk och nu går vi in i en ny och möjligen ännu mer spännande fas för bolaget. Johan Olson har gjort ett fantastiskt arbete och vi tackar honom för hans mycket gedigna insats i att omvandla bolaget och göra produkten marknadsklar. Nästa steg vet jag att Martin Linde kommer genomföra med stor entusiasm och framgång då jag känner till hans arbete i tidigare bolag och engagemang.”, säger Styrelseordförande, PO Rosenqvist, SensoDetect AB (publ.)

PO Rosenqvist

Styrelseordförande, SensoDetect Aktiebolag (publ)

E-post: p.o@ironblock.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som SensoDetect AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanståendes kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 feb 2019.

SensoDetect belyser genom patenterad utrustning hjärnstammens reaktioner på ljudstimuli i syfte att ge sjukvården tydliga avvikelser och mönster för användning inom främst psykiatrin. Målet är att öka effektiviteten inom psykiatrin och därmed nyttan för sjukvården, samhället, patienter och anhöriga. SensoDetect är sprunget ur mångårig forskning vid Kliniskt psykoakustiskt laboratorium i Lund. Bolagets aktie är listad på Spotlight Stock Market.