SensoDetect deltar på Aktiedagen i Göteborg den 27 november

På Aktiedagen den 27:e November kommer SensoDetects vd Johan Olson att köra en presentation med tonvikt på den nya strategin och hur arbetet fortlöper. Aktiespararna är värd för arrangemanget som är en av årets stora aktieträffar. Med start kl 9.20 webbsänds även presentationen för de som inte kan närvara på plats (20 minuters presentation) följt av en moderatorledd frågestund på 10 minuter som även den webbsänds.

Vd Johan Olson kommer att presentera företaget, den nya strategin och hur arbetet fortlöper. Intresserade ges tillfälle att ställa frågor under presentationen eller i anslutning till arrangemanget. Aktiespararnas Aktiedag i Göteborg är en av årets stora aktieträffar med några hundra förväntade besökare till seminarierna. Utöver detta kommer ett antal tusen personer att ta del av arrangemanget via nätet.

SensoDetect® BERA är en unik produkt som kostnadseffektivt kan avbilda hjärnstammens hantering av ljudstimuli vilket kan användas av psykiatrin som ett komplement till andra observationer vid screening av patienter. Exempelvis är det vetenskapligt väl belyst att det finns en klar koppling mellan ADHD och den del i hjärnan som benämns thalamus. Detta har visats bland annat med funktionell MRI. SensoDetects hjärnstamsaudiometer är ett verktyg för att påvisa en avvikelse i exempelvis thalamus. Användaren får ett objektivt mätvärde som, likt ett förhöjt blodtryck, kan användas som ett komplement för att styrka eller förkasta en hypotes vid diagnostisering.

"- Vi är väldigt glada att vi fått inbjudan att delta i arrangemanget och presentera SensoDetect och inte minst kunna ge en bild av vår nya strategi och hur arbetet fortlöper. Vi ser detta som ett bra tillfälle att belysa företaget och vår syn på marknaden framöver samt träffa nya och befintliga aktieägare och intresserade i Göteborg med omnejd. Jag kommer att utnyttja möjligheten att presentera styrelsens och min bild/vision om hur vi bygger ett framgångsrikt bolag och sergärna att de som inte kan delta på plats deltar via websändningen.", säger VD Johan Olson

VD, Johan Olson, SensoDetect AB (publ.)