Sprint Bioscience förstärker Vps34-projektets patentportfölj

Innovation är nyckeln till att uppfylla förväntningarna från våra nuvarande och framtida kunder och samarbetspartners. Bolagets fragmentbaserade metoder för läkemedelsutveckling möjliggör att effektivt skräddarsy aktiva substanser. Rätt applicerat får vi därmed ökat utrymme att säkerställa patenterbarhet från start, genom att styra kemiprogrammet mot områden utan patenthinder.

Sprint Bioscience lämnade i går, den 23:e augusti 2017, in fyra nya patentansökningar för Vps34-projektet till European Patent Office (EPO).
De fyra nya ansökningar kompletterar de två tidigare ansökningarna, vilka kommer att bli publika inom kort. Denna vidare satsning på Vps34-projektet syftar till att öka bredden i kemiprogrammet.

Anders Åberg, VD, Sprint Bioscience

Denna information är sådan information som Sprint Bioscience AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24:e augusti 2017 kl. 8.30 CET.

Sprint Bioscience AB (publ) är en del av den nya svenska läkemedelsindustrin. Bolaget har målet att ta fram läkemedelskandidater till den globala läkemedelsmarknaden inom cancer och metabolism på ett mer tids- och resurseffektivt sätt. Sprint Bioscience har sitt säte i Stockholm med laboratorier i Huddinge. Sprint Bioscience-aktien är noterad på NASDAQ First North Premier-listan och handlas under kortnamnet SPRINT. Ytterligare information finns att hämta på bolagets hemsida; www.sprintbioscience.se. Certified Advisor är Redeye, www.redeye.se.

Sprint Bioscience │ Novum│141 57 Huddinge │ Sweden │ 46-(0)8-411 44 55 │info@sprintbioscience.com