Sprint Bioscience nyemission fulltecknad

Nyemissionen inför listning på Nasdaq First North blev fulltecknad och tillför Sprint Bioscience 22,5 mkr. I emissionen tecknade sig sammanlagt 160 nya ägare. Preliminär första dag för handel på First North är den 7 november 2014.

Nyemissionen i Sprint Bioscience som sker inför listning på Nasdaq First North är fulltecknad och tillför bolaget 22,5 mkr före transaktionskostnader. I emissionen emitteras 1 500 000 aktier till kursen 15 kronor. Nyemissionen innebär att Sprint Bioscience aktiekapital ökas med 150 000 kronor till 654 463,6 kronor. Genom emissionen tillförs Sprint Bioscience 160 nya aktieägare, vilket innebär att det totala antalet aktieägare kommer att uppgå till omkring 200.

”Nyemissionen ger Sprint Bioscience möjligheter att fortsätta utvecklingen och breddningen av bolagets projektportfölj. Emissionen stärker oss också i våra pågående kommersiella processer där vår målsättning är att inom tolv månader ingå minst ett licensavtal. Vi är nöjda med utfallet i emissionen och vill hälsa alla nytillkomna aktieägare välkomna på vår resa mot att bygga ett framgångsrikt bolag inom den nya svenska läkemedelsindustrin.” säger Anders Åberg, VD och en av grundarna till Sprint Bioscience.

Avräkningsnota med betalningsinstruktioner har skickats till dem som tilldelats aktier. Så snart inbetalning för de tecknade aktierna har inkommit kommer aktier att bokas ut på angivet VP-konto eller depå. Preliminär första dag för handel på First North är den 7 november 2014.

Redeye AB agerar finansiell rådgivare och Certified Adviser till Sprint Bioscience i samband med nyemissionen och listning på NASDAQ First North. Lindahl Advokatbyrå KB är juridiska rådgivare. Aktieinvest Fondkommission är emissionsinstitut i samband med nyemissionen.