Stämmokommuniké - Sprint Bioscience AB (publ)

Den 2 december 2016 avhölls extra bolagsstämma i Sprint Bioscience AB (publ), varigenom följande beslut fattades.

Beslut om antagande av incitamentsprogram och emission av teckningsoptioner
Bolagsstämman beslutade om emission av teckningsoptioner inom ramen för två långsiktiga incitamentsprogram, teckningsoptionsprogram 2016/2019 serie 1 och serie 2.
Teckningsoptionsprogram 2016/2019 serie 1 riktar sig till högst 23 anställda inom Sprint Bioscience, fördelat mellan två kategorier, ledande befattningshavare och övriga anställda. Sammanlagt kan högst 131 639 teckningsoptioner emitteras inom ramen för serie 1. Teckningsoptionerna kommer att emitteras anställda vederlagsfritt.
Teckningsoptionsprogram 2016/2019 serie 2 riktar sig till en styrelseledamot för Sprint Bioscience. Sammanlagt kan högst 12 500 teckningsoptioner emitteras inom ramen för serie 2. Teckningsoptionerna kommer att emitteras till marknadsvärde.
Varje teckningsoption berättigar under perioden 13 december 2019 till 31 december 2019 till teckning av en aktie i bolaget till en kurs motsvarande 150 procent av Sprint Bioscience-aktiens volymviktade genomsnittspris på Nasdaq First North under perioden fem handelsdagar närmast efter extra bolagsstämman.

Ändring av bolagsordning
Beslutades, i enlighet med styrelsens förslag, om ändring av bolagsordningen varigenom bolagsstämma, utöver Stockholm, även ska kunna hållas i Huddinge.
Fullständiga förslag avseende extra bolagsstämmans beslut enligt ovan finns tillgängliga på Sprint Biosciences hemsida, www.sprintbioscience.se

Anders Åberg, VD, Sprint Bioscience

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 december 2016 kl. 16.00 CET.

Sprint Bioscience AB (publ) är en del av den nya svenska läkemedelsindustrin. Bolaget har målet att ta fram läkemedelskandidater till den globala läkemedelsmarknaden inom cancer- och diabetesområdet på ett mer tids- och resurseffektivt sätt. Sprint Bioscience har sin verksamhet i Huddinge. Sprint Bioscience-aktien är noterad på NASDAQ First North listan och handlas under kortnamnet SPRINT. Ytterligare information finns att hämta på bolagets hemsida; www.sprintbioscience.se. Certified Advisor är Erik Penser Bank, www.penser.se.

Sprint Bioscience │ Novum│141 57 Huddinge │ Sweden │ 46-(0)8-411 44 55 │info@sprintbioscience.com