• SSU/

Pressinbjudan: Stefan Löfven talar på SSU:s sommarläger idag kl 13:00

Idag, onsdagen den 6:e augusti avslutas SSU:s valläger och Stefan Löfven, partiledare för Socialdemokraterna, håller tal. SSU välkomnar representanter för press och media att delta under avslutningen.

Om SSU:s valläger:

2–6 augusti fylls Bommersvik med över 1 000 SSU:are för att utbildas i kampanjteknik och umgås. Flera stora artister har uppträtt och Stefan Löfven, partiordförande för socialdemokraterna, håller tal. Övriga kända gäster har bland annat varit LO:s ordförande Karl-Petter Thorwaldsson och socialdemokraternas partisekreterare Carin Jämtin.

Onsdagen den 6 augusti: Avslutning
Förbundsordförande Gabriel Wikström och förbundssekreterare Ellinor Eriksson avslutar vallägret. Tal av Socialdemokraternas partiordförande Stefan Löfven.
Tid: 13:00-14:00
Plats: Stora Scenen, Bommersvik, 153 95 Järna

Gösta Brunnander, pressekreterare
E-post: gosta.brunnander@ssu.se

Av säkerhetsskäl krävs föranmälan för inpassering. Varmt välkommen!

Om SSU
Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund, SSU, är Sveriges viktigaste politiska ungdomsförbund. Vi är en folkrörelse som samlar över 10 000 medlemmar. SSU påverkar och driver samhällsutvecklingen i de frågor som är viktiga för våra medlemmar och relevanta för unga i Sverige.