Pressinbjudan till SSU:s valläger

Från onsdagen den 1 augusti till lördagen den 4 augusti samlas över 600 av SSU:s främsta valarbetare från Ystad till Gällivare för att kicka igång valrörelsen på SSU:s valläger 2018. Det kommer hållas seminarier, aktiviteter och kampanjer för att tagga igång SSU:arna som kommer vara muskeln i den socialdemokratiska valrörelsen runt om i landet.

Under vallägret kommer bland annat valrörelsens hittills största dörrknack att genomföras. Vallägret kommer också gästas av flera S-toppar. Tal hålls av bland annat Stefan Löfven, Karl-Petter Thorwaldsson och Annika Strandhäll.

–-Det kommer att bli fyra fantastiska dagar där vi kickar igång den socialdemokratiska valrörelsen. Vi har ett fullspäckat program med politik, spex och spelningar för att tagga igång SSU:s främsta valarbetare, säger Philip Botström, förbundsordförande SSU.

Media är välkomna att bevaka vallägret. Det krävs dock föranmälan. Vid föranmälan informeras om plats för vallägret. Föranmälan sker här: https://podio.com/webforms/21286725/1475706

Schema med hållpunkter

Onsdag 1/8
15.30 Invigning med tal av SSU:s förbundsledning Philip Botström och Andrea Törnestam, LO:s ordförande Karl-Petter Thorwaldsson och uppträdande av Love Antell

Torsdag 2/8
15.00 Superdörrknack med Lena Rådström Baastad, Peter Hultqvist, Anders Ygeman och Helene Hellmark Knutsson.

Fredag 3/8
20.00 Fotbollsturnering och prisutdelning av Stefan Löfven
21.00 Tal av Stefan Löfven

Lördag 4/8
10.00 Pride-upptakt med Annika Strandhäll
13.00 Pride-parad i Stockholm

För att boka in intervjuer med SSU:s företrädare hänvisas till presskontakt nedan. För att boka in intervjuer med S-företrädare hänvisas till deras respektive presskontakt för tillfället. Går att hitta på regeringen.se eller socialdemokraterna.se.

Pavlos Cavelier Bizas, pressekreterare
E-post: pavlos.cavelier@ssu.se

Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund, SSU, är Sveriges viktigaste politiska ungdomsförbund. Vi är en folkrörelse som samlar över 10 000 medlemmar och kämpar för jämlikhet. SSU påverkar och driver samhällsutvecklingen i de frågor som är viktiga för våra medlemmar och relevanta för unga i Sverige. SSU är frihetens ungdomsförbund sedan 1917.