• SSU/

SSU om regeringens skolutredning: Björklunds nostalgitripp fortsätter

Idag presenterar regeringen sin skolutredning där de utvärderar huvudmannaskapet av skolan. SSU:s ordförande Gabriel Wikström är starkt kritisk till utredningen.

-                 Eleverna bryr sig inte om vad som hände för tjugofem år sedan, de vill att skolministern löser dagens problem, säger Gabriel Wikström, förbundsordförande för Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund - SSU.

Utredningen presenteras just nu av proffessor Leif Lewin.

-                 Att Björklund, efter sju år som minister, beställer denna utredning har mer att göra med att det är valår än att han på riktigt vill ta tag i skolans problem, säger Gabriel Wikström.

Gösta Brunnander, pressekreterare
E-post: gosta.brunnander@ssu.se

Om SSU
Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund, SSU, är Sveriges viktigaste politiska ungdomsförbund. Vi är en folkrörelse som samlar över 10 000 medlemmar. SSU påverkar och driver samhällsutvecklingen i de frågor som är viktiga för våra medlemmar och relevanta för unga i Sverige. SSU är frihetens ungdomsförbund sedan 1917.