Vilka strider tar SSU? – pressinbjudan inför S-kongressen

I dag kl. 12.30 bjuder Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund - SSU in media att delta på en kortare pressträff inför S-kongressen. På plats kommer SSU:s förbundsordförande Gabriel Wikström att berätta om vilka prioriterade frågor SSU kommer att driva under kongressen samt ge en översiktlig lägesrapport om vilka resultat han förväntar sig.

• 90-dagarsgarantin för unga arbetslösa
  • Individualiserad föräldraförsäkring
  • Lokalt kvalitetsansvar för skolan
  • Ökad mångfald och föryngring i partiet

I samband med träffen kommer det även att finnas möjlighet att träffa och ställa frågor till några av de unga kongressombud som deltar.

Hjärtligt välkomna!

Datum: Onsdag den 3 april
Tid: 12.30 - 13.00
Plats: Kombispels monter i H-hallen

Presskontakt: Marcus Strinäs
E-post: marcus.strinas@ssu.se
Twitter: @marcusstrinas

Om SSU
Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund, SSU, är Sveriges viktigaste politiska ungdomsförbund. Vi är en folkrörelse som samlar över 10 000 medlemmar. SSU påverkar och driver samhällsutvecklingen i de frågor som är viktiga för våra medlemmar och relevanta för unga i Sverige. SSU är frihetens ungdomsförbund sedan 1917.