Stendörren förvärvar i Botkyrka

Stendörren Fastigheter har, via bolagsförvärv, förvärvat fastigheten Botkyrka Fysikern 1. Fastigheten omfattar cirka 3 000 kvadratmeter, fullt uthyrda lokaler för industri och kontorsändamål. Fastighetsvärdet i transaktionen uppgår till 37 miljoner kronor och den preliminära aktielikviden uppgår till 21 miljoner kronor. Säljare är KopparCronan AB. Tillträdet är planerat till mars 2017.

Stendörrens VD Fredrik Brodin kommenterar affären: "Vi är mycket glada att kunna utöka vår närvaro i det expansiva området kring Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge. Fysikern 1 är en modern och väl underhållen fastighet med stor potential i ett attraktivt läge".

Säljarens rådgivare i denna transaktion var Advokatfirman Nova och Skandiamäklarna. Köparens rådgivare var Advokatfirman Glimstedt.

För mer information, vänligen kontakta: Fredrik Brodin, verkställande direktör. Telefon 070-8886665, fredrik.brodin@stendorren.se eller besök www.stendorren.se

Denna information är sådan information som Stendörren Fastigheter AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 februari 2017 kl. 07.00 CET.

Stendörren Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag aktivt inom segmentet lager och lätt industri. Stendörren är noterat på First North Premier, Nasdaq Stockholm (Ticker: STEF B). Certified Adviser är Remium Nordic AB ( www.remium.com ). För mer information om Stendörren Fastigheter AB (publ) se www.stendorren.se

”Vi är mycket glada att kunna utöka vår närvaro i det expansiva området kring Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge. Fysikern 1 är en modern och väl underhållen fastighet med stor potential i ett attraktivt läge”
Fredrik Brodin, VD