Studsvik utser ny ekonomidirektör

Studsvik har utsett Pål Jarness, 48, till ekonomidirektör och medlem av koncernens ledningsgrupp. Han tillträder tjänsten den 1 januari 2014.

Pål Jarness var 2008 - 2012 ekonomidirektör i Actic, en av Nordens ledande friskvårdskedjor med verksamhet i sex länder. Dessförinnan var Pål ekonomidirektör på Goodyear Dunlop Nordic och Kraft Foods Nordic och har haft olika positioner inom finans och HR hos Philip Morris.

”Studsvik befinner sig i en intensiv period av förändringar för att öka lönsamheten i koncernen. Pål har dokumenterad erfarenhet från att i rollen som ekonomidirektör omstrukturera internationella verksamheter, vilket är betydelsefullt i nuvarande fas av koncernens utveckling”, kommenterar Michael Mononen, VD och koncernchef Studsvik AB.

Jerry Ericsson, ekonomidirektör och vice VD för Studsvik AB, lämnar den 1 januari 2014 sin befattning för att istället gå in i en rådgivande roll inom koncernen, i vilken han rapporterar till VD.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Michael Mononen, koncernchef Studsvik AB, 0155- 22 10 86.

Studsvik vänder sig till den internationella kärnkraftsindustrin med kvalificerade tjänster inom avfallshantering, avveckling, teknik- och underhållstjänster samt driftoptimering. Företaget har 60 års erfarenhet av kärnteknik och tjänster i radiologisk miljö. Studsvik är en ledande leverantör på en marknad i stark tillväxt. Verksamheten bedrivs i segmenten Sverige, Storbritannien, Tyskland, USA och Global Services. Studsvik har 1 100 anställda i 7 länder och företagets aktier är noterade på NASDAQ OMX Stockholm.

Studsvik offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 18 oktober 2013, kl 08:05.