Påminnelse pressinbjudan: Årets effektivaste reklam avslöjas

Varmt välkommen till prisutdeltningen av tävlingen 100-wattaren tisdag den 14 november på Stockholms stadshus då vinnarna av årets effekivaste kommunikationsinsatser avslöjas. På plats finns nominerade annonsörer och byråer, tillsammans med programledarna för kvällen, Renée Nyberg och David Hellenius.

Sverige är bland världens bästa länder när det kommer till att ta fram kreativ, nyskapande och effekiv kommunikation.  På 100-wattaren den 14:e novemvber avslöjas vilka annonsörer och byråer som gjort de effektivaste kommunikationsinsatserna gångna året.

Under kvällen kommer totalt 27 priser att delas ut – i valörerna 100, 75, och 50-watt i kategorierna  Företag, Ideellt kampanj , Ideellt singel , Internationellt , Konsument kampanj , Konsument singel , Konsument strategisk design ,Långsiktigt och Årets nytänk.

Galan leds av programledarna Renée Nyberg och David Hellenius. Under kvällen bjuds det på tre-rätters middag komponerad av Tommy Myllymäki, musik och mingel.

Dag:  tisdag 14 november
Tid:  från 17.00
Plats: Blå Hallen, Stockholms stadshus

OSA till Sveriges Annonsörers pressansvarige,  tero@annons.se , 0736- 53 71 36 om du önskar närvara, senast måndag 13 november.

Länkar:
Tävlingen:  www.100wattaren.se
Sveriges Annonsörer:  www.annons.se

Om oss

Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation, med närmare 600 medlemsföretag. Genom att fokusera på effekt, bidra med inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden är vi marknadschefens bästa vän. Läs gärna mer på www.annons.se Sveriges Annonsörer arrangerar även tävlingen 100-wattaren, vars pressrum du hittar här: http://news.cision.com/se/100-wattaren