Stora Annonsördagen 2013

Den 18 april arrangerar Sveriges Annonsörer sin årliga tema- och inspirationsdag Stora Annonsördagen. Här samlas årligen hundratals besökare som lyssnar till när landets främsta ledare från näringsliv och politik pratar marknadsföring och reklam.

Årets tema
I år är temat för Stora Annonsördagen Företagskultur – ärlig kommunikation eller corporate bullshit? och journalisterna Fredrik Wikingsson och Hanna Dunér kommer att leda dagen. Bland huvudgästerna finns Jonas Bonnier, koncernchef, Bonnier, Maria Arnholm, jämställdhetsminister (FP), Klas Balkow, vd, Clas Ohlson, Ann-Marie Orler, Rikspolisstyrelsen och tidigare chef för FN:s polisstyrka, Frank Fiskers, vd Coop och Claes-Göran Sylvén, ordförande ICA.

Några av dagens programpunkter är:

• Hur mycket påverkar ledningen och de anställda företagskulturen? Sitter företagskulturen i väggarna eller kommer den "uppifrån"? Finns det några kulturella mönster som har visat sig mer framgångsrika än andra?
  • Hur exporterar man företagskultur? Hur hanterar man företagskulturen i typiskt svenska företag, som köpts upp av stort konglomerat? Hur mycket tappar man på vägen?
  • Hur mycket påverkas och utvecklas företagskulturen av sociala medier? Innebär möjligheten till öppenhet och transparens via sociala medier också en mer öppen företagskultur? Eller är det precis tvärtom?

Stora Annonsörpriset 2013
På Stora Annonsördagen delas det årliga Stora Annonsörpriset ut, till en person eller en organisation som har gjort en betydelsefull insats för landets annonsörer. Årets nominerade är Aftonbladet, Hans Brindfors och Berghs School of Communications.

Datum: torsdagen den 18 april
Tid:
8.00–17.00
Plats:
Grand Hôtel i Stockholm

Mer information och program: www.annons.se/stora-annonsordagen-2013

Intervjuförfrågningar: Senast onsdag 10 april

Pressackreditering och önskemål om intervju med någon av gästerna
Vänligen kontakta Ida Tholcke, kommunikatör, Sveriges Annonsörer.
E-post: Ida.tholcke@annons.se

Telefon: 08-545 252 42, 0760-26 60 93

Sveriges Annonsörers medlemmar står för hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation och marknadschefens bästa vän hjälper vi annonsörerna att arbeta effektivare med reklam, media och deras varumärke. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är världens största annonsörorganisation med över 500 medlemsföretag. Läs gärna mer på www.annons.se

Stora Annonsördagen 2013. www.annons.se/stora-annonsordagen-2013