Stora Annonsörpriset 2013 utdelas till Aftonbladet

I samband med Sveriges Annonsörers årliga tema- och inspirationsdag Stora Annonsördagen, fick Aftonbladet ta emot Annonsörpriset på Grand Hôtel i Stockholm. Stora Annonsörpriset har till syfte att årligen premiera en person eller en organisation som har gjort en betydelsefull insats för landets annonsörer.

Intresseorganisationen Sveriges Annonsörer arrangerar Stora Annonsördagen och delar även ut priset. Juryn består av Sveriges Annonsörers styrelse.

Nominerade i år var Aftonbladet, Berghs School of Communication och Hans Brindfors, men det var Aftonbladet som tog hem priset med följande motivering:

”I snart 20 år har man varit en av Sveriges mest tongivande och betydelsefulla webbplatser. Via sin pionjäranda har aftonbladet.se i hög grad bidragit till att landets annonsörer numera på ett självklart sätt har möjlighet att via digitala lösningar nå människor på ett effektivt sätt.”

Tidigare vinnare av Stora Annonsörpriset
2012: Reklamombudsmannen
2011: Staffan Forsman och Sven-Olof Bodenfors
2010: Nyamko Sabuni
2009: Micael Dahlén
2008: Jonas Birgersson
2007: Pelle Törnberg
2006: Bror Månsson
2005: Birgit Friggebo
2004: Leon Nordin
2003: Jan Stenbeck

Mer information om Stora Annonsörpriset hittar du här.

För mer information, kontakta:
Erik Huss, kommunikationschef, Sveriges Annonsörer
erik.huss@annons.se

Sveriges Annonsörers medlemmar står för hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation och marknadschefens bästa vän hjälper vi annonsörerna att arbeta effektivare med reklam, media och deras varumärke. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är världens största annonsörorganisation med över 500 medlemsföretag. Läs gärna mer på www.annons.se

Stora Annonsörpriset 2013 utdelas till Aftonbladet

Vi är marknadschefens bästa vän
Sveriges Annonsörer