Ulf Skarin leder Stora Anno…AdDay 2017

Stora Annonsördagen har sedan 2002 varit kommunikationsbranschens stora temadag. Nu utvecklas konceptet till ett helt nytt branschinspirationsforum med flera inspirerande breakout-sessions som pågår samtidigt. Nytt namn, nytt fokus och ny redaktör – allt för att dagen ska bli så relevant och bra som möjligt för alla som jobbar med kommunikation. AdDay går av stapeln den 11 maj på Urban Deli på Sveavägen.

Bakom satsningen står Sveriges Annonsörer. Tanken är att AdDay ska vara en arena där branschen inspireras och lär sig av svenska succéhistorier. Redaktör för dagen är Ulf Skarin, mångårig ekonomijournalist och creative director för Veckans Affärer.

– Sverige är världsledande när det gäller att producera kreativa kommunikatörer. På AdDay kommer vi att ge plats på scenerna för de mest framgångsrika av dem, dels de som gör succé internationellt och dels de som skapar världsframgångar från hemmaplan, säger Ulf Skarin.

AdDay anordnas i år på Urban Deli på Sveavägen och har fullt fokus på inspiration. Föredragshållare är bannlysta och ersatta av inspiratörer och inspirerande, aktuella cases kommer att väcka idéer och diskussioner, frågor och naturligtvis många möjligheter att hänga med branschen.

– Sverige har en enorm inspirationsbank, vi har massvis av spännande, nytänkande företag och personer som ständigt ritar om vår kommunikativa spelplan. Dessa vill vi lyfta fram och låta branschen inspireras av, säger Ulf Hermansson Samell, marknadschef på Sveriges Annonsörer.

Program och mer information kring AdDay presenteras inom kort. Läs mer och håll dig uppdaterad på annons.se/adday.

Om Ulf Skarin:
Ulf Skarin är en av Sveriges mest erfarna ekonomijournalister och har sedan år 2000 arbetat på Veckans Affärer, bland annat som chefredaktör. Han är fortfarande knuten till Veckans Affärer som creative director.

För mer information och kommentarer, vänligen kontakta:
Tero Marjamäki, Pressansvarig, tero.marjamaki@annons.se, 0736-53 71 36.
Ulf Hermansson Samell, marknadschef, ulf.hermansson.samell@annons.se, 0725-05 01 04.

Om Sveriges Annonsörer
Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation, med närmare 600 medlemsföretag. Genom att fokusera på effekt, bidra med inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden är vi marknadschefens bästa vän. Läs gärna mer på annons.se.

Om AdDay:
AdDay (tidigare Stora Annonsördagen) anordnas av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer sedan 2002. AdDay är en inspirationsdag för alla som arbetar med reklam och marknadsföring och under dagen delas även Stora Annonsörpriset ut till en person eller en organisation som har gjort en betydelsefull insats för landets annonsörer. 2016 tilldelades priset Hans Brindfors och bland tidigare vinnare finns även bland annat Nyamko Sabuni, Hyper Island och Reklamombudsmannen. Läs mer om priset annons.se/stora-annonsorpriset. Läs gärna mer om AdDay på annons.se/adday.

Stora Annonsördagen byter namn till AdDay och blir en inspirationsdag med flera olika inspiratörer och scener. 11 maj på Urban Deli Sveavägen.

Ulf Hermansson Samell, marknadschef på Sveriges Annonsörer