Inbjudan till presentation av Swedbanks delårsrapport januari – juni 2014

Fredagen den 18 juli klockan 07.00 publiceras Swedbanks delårsrapport för perioden januari – juni 2014. I samband med detta inbjuds till:

Telekonferens för analytiker 18 juli klockan 08.45
Swedbanks VD och koncernchef Michael Wolf, koncernfinanschef Göran Bronner samt koncernriskchef Anders Karlsson presenterar rapporten. Telekonferensen hålls på engelska och direktsänds på www.swedbank.se/ir där även en inspelning kommer att finnas tillgänglig.

För att delta i telekonferensen ring 08-505 564 74 eller +44 203 364 5374, fem minuter innan konferensen startar.

Presskonferens 18 juli klockan 10.45 på Swedbanks huvudkontor, Landsvägen 40, Sundbyberg.
Swedbanks VD och koncernchef Michael Wolf samt koncernfinanschef Göran Bronner presenterar rapporten och svarar på frågor. Presskonferensen hålls på svenska och direktsänds på www.swedbank.se/ir där även en inspelning kommer att finnas tillgänglig.

Frukostpresentation för analytiker i London 23 juli klockan 7.30 BT
Swedbanks koncernfinanschef Göran Bronner och Gregori Karamouzis, chef för Investor Relations, presenterar rapporten och svarar på frågor vid en presentation på Nomura International plc kontor, One Angel Lane, London, EC4R 3AB. Presentationen beräknas vara avslutad klockan 8.45 BT.

Vänligen anmäl ditt deltagande i London till ir@swedbank.com

För ytterligare information vänligen kontakta:
Gregori Karamouzis, chef Investor Relations, tfn: 0727-40 63 38 eller gregori.karamouzis@swedbank.com

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Vår vision är att stå för hållbar tillväxt “Beyond Financial Growth”. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har ca 8 miljoner privatkunder och ca 600 000 företags- och organisationskunder med 306 kontor i Sverige och cirka 180 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 31 mars 2014 uppgick balansomslutningen till 1 922 miljarder kronor. Läs mer på www.swedbank.se.